هم‌زمان با ده‌ها كلان‌شهر در 5 قاره جهان و براي نخستين بار در كشورمان، مراسم روز جهاني يادآوري قربانيان ترافيك، صبح روز يك‌شنبه 25 آبان از سوي معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران برگزار مي‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، سومين يك‌شنبه ماه نوامبر هر سال كه امسال در كشورمان برابر با 25 آبان است، ‌تحت عنوان «روز جهاني يادآوري قربانيان ترافيك» نام‌گذاري شده و كشورها و شهرهاي مختلف جهان همه ‌ساله با فرا رسيدن اين روز، اقدامات مختلف و برنامه‌هاي متنوعي را با هدف آگاهي‌دهي، ‌اطلاع‌رساني و حساس‌سازي جامعه در خصوص حوادث ترافيكي و تلفات و خسارات ناشي از آن اجرا مي‌کنند.

معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران در خصوص اين همايش گفت: با دعوت از دستگاه‌هاي اجرايي دست‌اندركار و نمايندگان سازمان‌هاي مردم نهاد به این مراسم، سعي داريم راهكار كاهش اين آسيب‌ها را مورد بحث و بررسي قرار داده و در قالب يك هم‌انديشي بين بخشي، به مرور حوادث ترافيكي به ويژه در شهر تهران پرداخته و با يادآوري قربانيان اين سوانح، نسبت به آسيب‌شناسي آن اقدام نماييم.

سيد جعفر تشكري هاشمي با اشاره به تعداد بالاي تلفات حوادث ترافيكي در كشورمان و تهران، عنوان كرد: البته اين مهم غير از آسيب‌هاي اجتماعي عموماً غير قابل احصاء در خانواده‌هايي است كه نان‌آور آن‌ها در حوادث ترافيكي جان باخته يا تا آخر عمر دچار معلوليت مي‌شود يا این که به عنوان مقصر شناخته شده و به دليل عجز از پرداخت ديه‌، چاره‌اي جز تحمل مجازات زندان و دوري از خانه و خانواده ندارد.

وي با بيان اين كه گردهم‌آيي مذكور با حضور جمعي از اساتيد و صاحب‌نظران و همراهی دستگاه‌هاي دست‌اندركار برگزار می شود، تصريح كرد: يكي از اهداف برگزاري اين همايش، بازنمايي وضعيتي كه در آن قرار داريم، بازبيني اقدامات انجام شده و بازنگري برنامه‌هاي آتي در زمينه پيشگيري از تصادفات است.

 تشكري هاشمي با اشاره به اين که انتشار آمار و اطلاعات هشدار دهنده در مورد‌ اتفاقات دلخراش و واقعيت‌هاي تلخ موجود، از ديگر اهداف برگزاري اين گردهم‌آيي است، گفت: در همايش مذكور، شناسايي و معرفي گروه‌هاي هدف در حوادث ترافيكي و وضعيت موجود و مطلوب امداد و نجات در جريان اين سوانح مورد بحث و بررسي قرار مي‌گيرد.

وي با بيان اين كه برگزاري اين هم‌انديشي به منظور ارائه موضوعاتي همچون آمار وضعيت تلفات رانندگي در كشورمان و تهران با ساير كشورها و پايتخت‌هاي جهان و تبيين و تعيين آثار و پيآمدهاي ناگوار ناشي از حوادث ترافيكي بر خانواده‌هاي آسيب‌ديده انجام مي‌شود، تصريح كرد: نقش نهادهاي اجرايي و علمي در واكاوي دايل وقوع اين سوانح و انبوه مرگ و مير و نقص عضو ناشی از آن در هم‌انديشی مذكور بررسي خواهد شد.
 
معاون شهردار تهران در پایان با تأکید بر اين كه نقش آفريني رسانه‌هاي جمعي و سازمان‌هاي مردم نهاد در آموزش شهروندان، ‌ارتقاي ايمني عبور و مرور در معابر شهري و کاهش آسيب‌هاي ترافيكي به موازات افزايش ایمنی جريان ترافيك در اين هم‌انديشي مورد توجه قرار مي‌گيرد، خاطرنشان كرد: اميدواريم مراسمی كه به مناسبت اين روز برگزار مي‌شود، بتواند به عنوان اقدامي اثرگذار در معطوف كردن نگاه مردم و مسئولان نسبت به اين مهم مؤثر باشد.

گفتني است مراسم «روز جهاني قربانيان ترافيك» صبح روز يك‌شنبه 25 آبان از سوي معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران و با مشاركت مركز ارتباطات و امور بين‌الملل شهرداري تهران در محل تالار ايران زمين ساختمان شماره دو شوراي اسلامي شهر تهران در خيابان بهشت برگزار مي‌شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: مراسم ، ترافیک ، فردا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار