شرکت آبفای زنجان بر ضرورت عایق بندی و محافظت از تاسیسات آب در خصوص احتمال یخ زدگی در فصل سرما تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان با بیان این مطلب گفت : با توجه به فرا رسیدن فصل سرما و سردسیر بودن استان زنجان، امکان یخ‌زدگی تاسیسات آب در استان وجود دارد ، لذا مشترکین با تمهیدات لازم از تاسیسات خود در مقابل سرما محافظت کنند.

شکوری افزود : عایق بندی ( با پشم شیشه )لوله هایی که در معرض هوای آزاد قرار می گیرند واستفاده از پوشش مناسب برای عایق بندی کنتورهای آب ( با قراردادن کیسه ای پر از خاک اره در محفظه کنتور ) که در حیاط نصب شده اند از جمله راهکارهایی که در طول زمستان مشترکان به منظور جلوگیری از یخ زدگی می توانند انجام دهند .

وی با اشاره به اینکه عمق یخ‌زدگی تاسیسات تصریح کرد : فاصله استاندارد تاسیسات برای ممانعت از احتمال یخ زدگی نزدیک 80 سانتی متر از سطح زمین می باشد .

مدیر روابط عمومی شرکت آبفای استان گفت : سامانه 122 این شرکت بصورت شبانه روزی آماده پاسخگویی و ارائه راهنمائی های لازم برای مشترکین میباشد ودر صورتی که با هرگونه مشکلات شکستگی و بروز حادثه مواجه شدند با این سامانه تماس بگیرند .

گفتنی است ،شهروندان و مشترکین از ریختن آب گرم بر روی کنتور و روشن کردن آتش در حوضچه کنتور برای باز شدن یخ زدگی خودداری نمایند.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.