در حمله هوایی نیروی هوایی مصر در شبه جزیره سینا، 6 تن از تروریست های مسلح به هلاکت رسیدند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  شبکه اسکای نیوز عربی، این شبکه به نقل از برخی منابع نظامی اعلام کرد که این منابع امروز از به هلاکت رسیدن 6 تن از تروریست های مسلح در شبه جزیره سینا در حمله ای هوایی توسط نیروی هوایی مصر به مرکزی تروریستی در دو روستای البرث و نجع شبانه در جنوب شهر رفح خبر دادند.

این منابع اعلام کردند که نیروی هوایی ارتش مصر، مخزنی از مواد منفجره را در روستای مرزی البرث با فلسطین اشغالی و مخزن بزرگی از مواد منفجره را که مخصوص ساخت بمب های انفجاری و موشک بود، هدف قرار داد.

اسکای نیوز اعلام کرد که از میان کشته شدگان دو تن از افرادی که سوار بر یک موتور سیکلت به منظور زیر نظر قرار دادن تحرکات ارتش مصر بودند، نیز دیده می‌شد.

گفتنی است، گروه افراطی انصار بیت المقدس که روز پنج شنبه و پس از چند روز از اعلام پیوستن به داعش نام خود را به "ولایت سینا" تغییر داد، روز گذشته تصویری ویدیویی منتشر کرد که به نظر می رسد این ویدیو اعلام مسئولیت حمله به ایست بازرسی نظامی در 24 ماه اکتوبر در شمال شبه جزیره سینا بوده است.

در این ویدیو، یک نفر دیده می شود که رئیس جمهوری مصر را تهدید به انجام حملاتی توسط این گروه به نیروهای ارتش و پلیس در شمال منطقه سینا می کند.

همچنین گروه تروریستی انصار بیت المقدس که روز پنج شنبه و پس از چند روز از اعلام پیوستن به داعش نام خود را به "ولایت سینا" تغییر داد، روز گذشته تصویری ویدیویی منتشر کرد که به نظر می رسد این ویدیو اعلام مسئولیت برعهده گرفتن حمله به ایست بازرسی نظامی در 24 ماه اکتوبر در شمال شبه جزیره سینا بوده است.

در این ویدیو، یک نفر دیده می شود که رئیس جمهوری مصر را تهدید به انجام حملاتی توسط این گروه به نیروهای ارتش و پلیس در شمال منطقه سینا می کند.

انصار بیت المقدس در تویتر، این ویدیو را که در آن ده ها تن از افسران و سربازان در حمله روز 24 اکتبر به یک  ایست بازرسی در منطقه کرم القوادیس  در نزدیکی شهر شیخ زوید در شمال شبه جزیره سینا به اجرا درآمد را به نمایش گذاشته
در این ویدیو که توسط انصار بیت المقدس منتشر شده است، لحظه انفجار به وسیله خودروی بمب گذاری شده و سپس  اقدام تروریست های این گروه در حمله به سربازانی که از این انفجار جامن سالم بدر بردند و همچنین تصاحب مقدار زیادی سلاح و مهماتی که در پایگاه نیروهای ارتش موجود بود، به نمایش درآمده.

گفتنی است، انصار بیت المقدس که بزرگترین گروه افراطی در  مصر به شمار می‌رود، چند روز پیش اعلام نمود که به گروه تروریستی داعش پیوسته و از بیعت با "ابوبکر بغدادی " سخن گفت.

همچنین شایان ذکر است که در حمله 24 اکتبر به یک ایست بازرسی در منطقه کرم القوادیس در نزدیکی شهر شیخ زوید در شمال سینا، ده ها تن از افسران و سربازان  ارتش مصر کشته شدند؛ چیزی که باعث گردید دولت مصر مجبور گردد حالت اضطراری اعلام و در مناطقی از شمال شبه جزیره سینا قوانین منع عبور و مرور برقرار نماید.


انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار