مدیر اداره امنیت ملی آمریکا، گفت ایالات متحده نشانه‌ای از هم‌پیمان شدن دو گروه القاعده و داعش در دست ندارد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، "جیمز کلاپر"، مدیر اداره امنیت ملی آمریکا به شبکه تلویزیونی سی‌بی‌اس گفت: کارشناسان ایالات متحده هیچ اطلاعی از اینکه بین دو گروه اتحادی به وجود آمده باشد، ندارند.

هم‌پیمان شدن احتمالی جبهه النصره، که شاخه‌ای از القاعده در سوریه به شمار می‌رود، یا گروه "خوراسان" که از اعضای پیشین القاعده تشکیل شده و گروه داعش که عملا رقیب آن‌ها محسوب می‌شود، می‌تواند وضعیت نبردها علیه آنها را در آن کشور با پیچیدگی‌های جدیدی روبه‌رو کند.

پیش از گفته‌های کلاپر، گزارش‌هایی در مورد این اتحاد احتمالی منتشر شده بود؛ خبرگزاری آسوشیتدپرس از قول دو تن از سرکردگان معارضان سوریه گفته بود که فرماندهان جبهه النصره و داعش، هفته پیش، در مزرعه‌ای در شمال آن کشور گرد آمده و توافق کرده‌اند دست از مبارزه علیه یکدیگر برداشته و به همکاری با هم علیه دیگر مخالفانشان روی بیاورند.

آسوشیتدپرس می‌گوید چنین چیزی می‌تواند موانعی تازه در برابر راهبرد واشنگتن در جنگ علیه داعش به وجود بیاورد.

از سوی دیگر دیلی‌بیست نیز در هفته گذشته گزارشی منتشر کرده بود که اعضای گروه خوراسان -که طی هفته‌های گذشته هدف حملات هوایی نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا قرار گرفته است- تلاش کرده‌اند که بین جبهه النصره و داعش، میانجی‌گری کنند.

آسوشیتدپرس نیز گزارش مشابهی منتشر کرده است، که اعضای خوراسان نیز در دیدار دو گروه تروریستی حضور داشته‌اند.

خبرگزاری فرانسه می‌گوید مقام‌های رسمی آمریکایی به هر حال در مورد درستی این گزارش‌ها شک و تردید نشان داده‌اند.

جیمز کلاپر به شکبه سی‌بی‌اس گفته است در میدان نبرد، در برخی موارد، توافقات تاکتیکی بین گروه‌های محلی برای به دست آوردن هدفی تاکتیکی به وجود آمده است. ولی به طور گسترده من اتحادی بین این دو گروه نمی‌بینم. دست‌کم تا کنون.


انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار