اوباما: آمريکا به عنوان تنها ابرقدرت جهان در مخالفت با تهديدها در راس جامعه جهانی قرار دارد

رئیس جمهور آمریکا در سخنانی در شهر بریزبن استرالیا ، جایی که وی برای شرکت در نشست سران گروه 20 حضور دارد، اعلام کرد که آمریکا به عنوان تنها ابرقدرت جهان در مقابله با ابولا در غرب آفریقا و مخالفت با" تجاوز "روسیه به اوکراین پیشتاز است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، رئیس جمهور آمریکا برای  شرکت در اجلاس گروه بیست در استرالیا وارد این کشور شد و پس از پیاده شدن از هواپیما مورد استقبال چند تن از مقامات این کشور قرار گرفت.

" باراک اوباما" در سخنانی در شهر بریزبن استرالیا، جایی که وی برای شرکت در نشست سران گروه 20 حضور دارد افزود :" ما در مقابله با ابولا در غرب آفریقا و مخالفت با تجاوز روسیه به اوکراین که تهدیدی برای جهان است پیشتاز هستیم."

 اوباما همچنین رسما کمک سه میلیارد دلاری آمریکا را به یک صندوق بین المللی به منظور کمک به کشورهای فقیر تحت تاثیر تغییرات آب و هوایی اعلام کرد.

 رئیس جمهور آمریکا  همچنین درباره خطر مشاجرات ارضی در دریای چین هشدار داد.  

در حالی‌که نرخ بیکاری در آمریکا در ماه اکتبر به 5.8 درصد کاهش یافت که پایین‌ترین حد آن از ماه ژوئیه سال 2008 بود، اوباما اعلام کرد: "در چند سال گذشته، آمریکا در مقایسه با مجموع دیگر اقتصادهای پیشرفته، افراد بیشتری را به سر کار بازگردانده است".
وی در عین حال افزود: "ولی نمی‌توان انتظار داشت آمریکا (بار) اقتصاد جهان را بر دوش خود حمل کند".

اوباما افزود: "بنابر این، اینجا در بریزبن، گروه 20 مسئولیت دارد اقدام کند، تقاضا را تقویت کند و در زیرساخت‌ها بیشتر سرمایه‌گذاری کند و برای مردم همه کشورهای ما فرصت‌های شغلی خوبی ایجاد کند".

انتظار می‌رود سران اقتصادهای صنعتی اصلی جهان در نشست خود در بریزبن، وعده دهند مجموع رشد خود را از طریق اصلاحات داخلی به میزان دست‌کم دو تریلیون دلار افزایش دهند و بنابراین، میلیون‌ها فرصت شغلی جدید ایجاد کنند".

در ابتدا انتظار می‌رفت آنها وعده دهند در پنج سال آینده، رشد را به میزان دو درصد در مقایسه با سطح در حال حاضر پیش بینی شده افزایش دهند ولی در نسخه پیش‌نویس طرح اقدام بریزبن اعلام شده است به علت نگرانیها درباره شرایط بحرانی در سراسر جهان، رهبران بر سر اصلاحاتی موافقت خواهند کرد که می‌تواند رشد را به میزان 2.1 درصد افزایش دهد.

کشورهای عضو گروه 20 که 85 درصد اقتصاد جهان را تشکیل می‌دهند، قصد دارند از طریق سرعت بخشیدن به سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌ها، اصلاحات مالی و تشویق به تجارت آزاد، به این هدف دست یابند.

اوباما اوایل روز شنبه پس از شرکت در نشست شرق آسیا در میانمار و مجمع اپک درباره تجارت آسیا-اقیانوس آرام در پکن، وارد بریزبن شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۹ ۲۴ آبان ۱۳۹۳
آقای اوبا ما ، ابولا که تحفه خود شما به بشریت است ، که مثل ایدز از افریقای مظلوم شروع کردید . شما حتی به هم نژاد های خود هم رحم نمی کنید .
ماجرای اوکراین هم سوغات شما برای مردم این کشور بود و سیاستمداران بازی خورده اوکراینی .
آخرین اخبار