خبرگزاری آلمان اعلام کرد؛ آلمان توافقنامه سازمان ملل متحد درباره مبارزه با فساد را امضا کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آلمان؛ آلمان توافقنامه سازمان ملل متحد درباره مبارزه با فساد را امضا کرد. این کشور امضای این توافقنامه را سالها به تعویق انداخته بود. 

 هایکو ماس وزیر دادگستری آلمان عصر جمعه در برلین گفت امضای این توافقنامه گامی مهم است که دیر برداشته شد. به این ترتیب آلمان از جمله آخرین گروه از کشورهای جهان است که این توافقنامه را امضا کرده اند. از 193 کشور عضو سازمان ملل متحد، قبلا بیش از 170 کشور این توافقنامه را امضا کرده بودند. 

این توافقنامه بین المللی که در سال 2003 ارائه شد، کشورهای امضا کننده را ملزم می کند شاغلان در سمت های دولتی را که در فساد دست دارند مجازات کنند. 

شایان ذکر است آلمان سالهای طولانی مبنای قانونی کافی برای مقابله با رشوه خواری نمایندگان پارلمان نداشت ولی در ماه فوریه امسال پارلمان این کشور (بوندستاگ) قانونی تصویب کرد که بر اساس آن نمایندگان پارلمان در صورت رشوه گرفتن یا رشوه دادن به حبس تا پنج سال محکوم می شوند. اجرای این قانون از سپتامبر گذشته آغاز و راه برای آن که آلمان توافقنامه بین المللی مبارزه با فساد را تصویب کند هموار شد. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار