زیدان: کلید موفقیتم درک زودتر مسائل است

زیدان اسطوره‌ی تیم فرانسه می‌گوید کلید موفقیتش درک زودتر مسائل است.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، زین الدین زیدان، ستاره‌ی سابق تیم ملی فرانسه به تالار اساطیر فوتبال راه یافت.

این اسطوره‌ی فرانسوی معتقد است تمام موفقیت‌هایش در فوتبال به این دلیل است که او قبل از دیگران وقایع را مشاهده می‌کند.

وی در خصوص دوران ورزشی‌اش گفت: من در دوران فوتبالم خیلی تلاش کردم، توانایی من در بازی با شعورم بود. می‌توانستم وقایع را قبل از دیگران ببینم. من خیلی سریع‌تر از مدافعان موقعیت و اوضاع را درک می‌کردم.

زیدان بعد از جام جهانی 2006 زمانی که 34 ساله بود، بازنشسته شد. وی می‌گوید در زمان بازیش به او پیشنهاد شده بود در عمق بازی کند اما می‌گوید نزدیک به منطقه دفاعی حریف مؤثرتر بازی می‌کرد.

وی در این خصوص گفت: شاید می‌توانستم در عمق بازی کنم، اما فکر می‌کنم تمام قدرتم در پاس‌های آخر بود، بنابراین بهتر بود نزدیک دروازه حریف بازی کنم. من عاشق خلق موقعیت گلزنی بودم. این کار مهارت من بود. در کار موفق‌تر از گلزنی بودم.

نکته‌ی مهم در بازی زیدان پشت سر گذاشتن و دریبل دفاع حریف بود، اما خودش معتقد است خیلی بر روی این کار تمرکز نمی‌کرده است.

زیدان در دوران کاریش به تیم ملی فرانسه کمک کرد تا در سال 1998 قهرمان جهان و در سال 2000 قهرمان اروپا شود. همچنین این اسطوره با بازی‌های درخشان، تیم‌های یوونتوس و رئال مادرید کمک کرد تا به عناوین زیادی دست یابند.

اسطوره 34 ساله در این خصوص گفت: در آن زمان مردم من را با دی‌استفانو مقایسه می‌کردند، اما به نظر من هر بازیکنی استایل خاص خودش را دارد.

انتهای پیام/
برچسب ها: زیدان ، فوتبال ، فرانسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار