مهران سلیمانی استادیار دانشگاه شهید مدنی آذربایجان درگفتگو با
خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، افزود: افراد دارای اختلال بیش فعالی و نقص توجه در معرض مشکلات اجتماعی و تحصیلی متعددی قرار دارند که در کارکردهای اجرایی، حافظه فعال، توانایی برنامه ریزی، توجه انتخابی و مداوم و مهارتهای دیداری فضایی پرداخته نمی شود.
وی با اشاره به پژوهشهای متعدد انجام شده، گفت: برنامه آموزش شناختی رایانهای ممکن است بتواند مشکلات شناختی افراد دارای این اختلال را کاهش و بهبود ببخشد.
سلیمانی اذعان داشت: مهارتهای شناختی افراد دارای اختلال بیش فعالی و نقص توجه میتوانند در اثر آموزش شناختی افرایش یابد با این وجود جهت تعمیم این تاثیر بر سایر مهارتها و علایم بالینی اختلال به بهبود و پژوهش بیشتر نیاز است.
انتهای پیام/