ادامه بهت رسانه‌ای از ساخت نمونه پهپاد "آرکیو 170"؛

کریستین ساینس مانیتور: ایران توانایی خود در فن‌آوری ساخت پهپادها را نشان داد/ راشاتودی: هم‌اکنون ایران قدرتی در ساخت پهپاد است

بهت رسانه‌ای از ساخت نمونه پهپاد "آرکیو 170" آمریکا به دست متخصصان ایرانی همچنان ادامه دارد. به نوشته روزنامه آمریکایی کریستین ساینس مانیتور، واشنگتن تا از دست دادن این پهپاد 2 قرارداد 47 میلیون دلاری برای بهبود سامانه نظامی موقعیت یاب آر کیو 170 هزینه کرده بود.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، روزنامه آمریکایی کریستین ساینس مانیتور طی تحلیلی به قلم "اسکات پترسون" نوشت: اقدام ایران در فرونشاندن پهپاد آمریکایی پیشتر نگرانی واشنگتن را به همراه داشت. توانایی ایران در فرو نشاندن سالم این پهپاد و بهره برداری از فن‌آوری تجسسی آمریکا همچنین مورد توجه روسیه و چین نیز قرار گرفت.

یک مهندس ایرانی که وظیفه استخراج اطلاعات این پهپاد آمریکایی را برعهده داشت به روزنامه کریستین ساینس مانیتور گفت ؛ ایران به تدریج وارد سامانه موقعیت یاب جهانی این هواپیما شد و توانست این پهپاد را به جای بازگشت، به پایگاه خود در غرب ایران و در مجاورت با مرزهای افغانستان فرو نشاند.

به نوشته این روزنامه آمریکایی، واشنگتن تا از دست دادن این پهپاد 2 قرارداد 47 میلیون دلاری برای بهبود سامانه نظامی  موقعیت یاب آر کیو 170 هزینه کرده بود.

شبکه خبری راشاتودی نیز طی تحلیلی در زمینه ساخت پهپاد رادار گریز از سوی ایران نوشت: آمریکا مجبور خواهد بود حقیقت اجتناب ناپذیر و دردناک ساخت پهپاد رادار گریز را از سوی ایران را پذیرا باشد.

بر اساس این گزارش، یک تحلیلگر امور منطقه‌ای در گفت‌گو با این شبکه خبری گفت: «ابتدا باید بگویم که ایران حق داشت تا پهپاد آر کیو 170 را که در عمق 140 مایلی این کشور وارد شده بود ، فرو نشاند و سپس با استخراج اطلاعات داخل آن به ساخت نمونه مشابه اقدام نماید که ما هم اکنون شاهد آن در نمایش فیلم ویدیویی هستیم. ایران دارای قابلیت خوبی در زمینه ساخت پهپاد می‌باشد و اخیرا پهپادهای با فن‌آوری بالا با مقاصد چند منظوره رزمی و تجسسی را تولید می‌کند.

انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی اکبر
۱۷:۰۳ ۱۵ آذر ۱۳۹۳
این وعده خداوند است اسلام پیروز است و دشمن خدا نابود است
Afghanistan
ناشناس
۱۲:۲۷ ۲۹ آبان ۱۳۹۳
من افغانی هستم زنده باد ایران مرگ بر امریکا
United States of America
dada
۲۲:۵۱ ۲۳ آبان ۱۳۹۳
سوخو 35 می گیریم RQ 170 می دهیم !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۱ ۲۳ آبان ۱۳۹۳
ایرانی به هرچیزی که اراده کنه میرسه
United States of America
حامد
۱۴:۳۲ ۲۳ آبان ۱۳۹۳
ایرانی ها خدای مهندسی معکوس اند .
Iran (Islamic Republic of)
رحمن
۱۶:۲۴ ۲۶ آبان ۱۳۹۳
ایرانی ها خدایی دارند که همه چیز را برعلیه آمریکا معکوس می کند
آخرین اخبار