دریافتن و آموختن نکات حاصل از تجارب شخصی انسانهای بزرگ و موفق، در حقیقت راه میان‌بری است به سوی درک خوبی‌ها و درستی‌ها که تقدیم به همه کاربران عزیز می‌گردد.

مجله شبانه باشگاه خبرنگاران؛

حضرت امام خمینی (ره) در دیدار با دانشجویان درباره تهذیب نفس در تعلیم و تربیت می فرمایند: «.... هر قدمی که برای تعلیم و تعلم برمی دارید، همراه آن قدم، قدمی باشد برای مهار کردن نفستان که از این سرکشی که دارد و آزادی که برای خودش فرض می کند که هیچ مهاری در کار نباشد، نفس خودتان را، خودتان مهار کنید ... اگر یک همچو تعلیم و تربیتی در یک کشوری باشد، این کشور می تواند مستقل باشد، می تواند آزاد باشد ... عمده این است که از دانشگاه ها، چه دانشگاه های علوم جدید باشد و چه دانشگاه های علوم قدیمه باشد، که مقدرات یک مملکت دست این دو قشر است، از این ها انسان بیرون بیاید، اگر غفلت بکنید، هر قدمی که در علم بردارید از انسانیت دور شده اید.
 انسانیت یک راه مستقیم است که اگر کسی اعوجاج پیدا کرد و راه مستقیم نرفت، هر چه پیش برود، از راه انسانیت دور می شود... شما که الان جوان هستید قوای جوانی را الحمدلله دارید و مبتلا به سستی های پیری نشدید، زود می توانید خودتان را اصلاح کنید... خیال نکنید که بگذاریم آخر عمر، آن وقت توبه بکنیم. برای آدم آخر عمر توبه ممکن نیست...»

صحیفه امام (ره) منبع الکترونیکی ج 9

برای مشاهده مجله شبانه اینجا کلیک کنید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار