قاضی یکی از مهره‌های مورد اطمینان امیر قلعه‌نویی است و حالا که در آستانه دربی با مصدومیت روبه‌رو شده، نگرانی‌هایی برای سرمربی استقلال ایجاد شده که در نبود او از چه بازیکنی استفاده کند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، علیرضاحاجی میرزابابا- محمد قاضی این فصل با وجود آنکه در تمامی بازی‌های استقلال به میدان رفته اما نتوانسته آن‌طور که باید و شاید برای تیمش گل بزند. با این حال قاضی یکی از مهره‌های مورد اطمینان امیر قلعه‌نویی است و حالا که در آستانه دربی با مصدومیت روبه‌رو شده، نگرانی‌هایی برای سرمربی استقلال ایجاد شده که در نبود او از چه بازیکنی استفاده کند. هر چند او معتقد است که هر طور شده خودش را به دربی خواهد رساند.

وضعیت مصدومیتت به کجا رسید. دربی را از دست می‌دهی؟

در حال حاضر روزی دو مرتبه صبح و بعدازظهر در کلینک دکتر نوروزی پزشک باشگاه فیزیوتراپی و سعی می‌کنم تا به شرایط لازم برای بازی برسم. به هیچ عنوان دوست ندارم یکی از غایبین دربی باشم چرا که انگیزه زیادی برای این بازی دارم و می‌خواهم یکی از گلزنان این دیدار حساس باشم.

دربی‌های در دو سال اخیر با تساوی بدون گل به پایان رسید. چگونه می‌خواهی یکی از گلزنان دربی باشی؟

اگر قبلا این اتفاق چندین بار رخ داده،‌ دلیل نمی‌شود که این بار هم با نتیجه تساوی بدون گل تمام شود. هر دربی شرایط  خاص خودش را دارد.

یعنی این بار خبری از تساوی نیست. به نظرت کسی باور می‌کند؟

چرا باید همه فکر کنند که این دربی مساوی خواهد شد. اگر این تصور وجود داشت که بیش از 10 هزار بلیط 10 روز به شروع بازی مانده اینترنتی به فروش نرفته بود. مطمئن باشید اگر هواداران فکر می‌کردند این بازی هم مساوی می‌شود که علاقه‌ای به خرید بلیط‌های مسابقه نداشتند.

حساسیت این دیدار می‌تواند عاملی برای فروش بلیط‌ها باشد. وگرنه هوادارانی که در استادیوم حاضر می‌شوند هم تصورشان از نتیجه این بازی تساوی است؟

این حرف را قبول ندارم. هر دو تیم برای آنکه شکست نخورند محتاط بازی می‌کنند و برای همین چند دربی اخیر با تساوی بدون گل به پایان رسیده است. اما این بار شرایط فرق می‌کند. هر دو تیم با توجه به شرایطی که در جدول دارند نیاز مبرم به 3 امتیاز این بازی دارند. ما برای آنکه فاصله‌مان با صدر جدول بیشتر از این نشود و پرسپولیسی‌ها هم که وضعیت خوبی در جدول ندارند. آنها اگر بخواهند به تساوی رضایت دهند وضع‌شان بدتر از این می‌شود و قطعا هجومی بازی می‌کنند که این به سود ما خواهد بود. خط دفاعی پرسپولیس استحکام بالایی ندارد و گل زدن به این تیم کار دشواری نخواهد بود.

برای تو و پژمان نوری که قبلا با پیراهن پرسپولیس در دربی بازی کرده‌اید ایستادن مقابل تیم سابق‌تان سخت نیست؟

من و نوری سال پیش در هر دو دربی سال پیش بدون کوچکترین مشکلی بازی کردم. دوران این حرف‌ها گذشته که بازیکنی چون زمانی در تیم رقیب بوده است نباید مقابل آن تیم بازی کند. ما ورزشکار حرفه‌ای هستیم و وظیفه داریم در خدمت تیمی باشیم که پیراهن آن را بر تن کرده‌ایم. این بازی اهمیت ویژه‌ای برای هر دو تیم دارد و امیدوارم تا زمان شروع این دیدار حساس بتوانیم از لحاظ روحی و روانی آمادگی شکست پرسپولیس را پیدا کنیم. می‌دانیم که حریف با مشکلات بیشتری نسبت به ما دست و پنجه نرم می‌کند.

محرومیت جاسم کرار در این بازی به استقلال لطمه نمی‌زند؟

وقتی صحبت از یک تیم می‌کنیم اشاره به تمامی اعضای آن تیم داریم. کرار یکی از بازیکنان تاثیرگذار ما در این فصل بوده و غیبت او ممکن است ما را کمی با مشکل روبه‌رو کند اگر دیگر بازیکنان تیم نتوانند جای خالی او را به درستی پر کنند. بالاخره در طول فصل بازیکنان زیادی محروم و مصدوم می‌شوند و نمی‌توانند در تمامی بازی‌ها در اختیار تیم باشند. قطعا مربی بزرگی چون قلعه‌نویی می‌داند که چگونه در هر بازی جانشین مناسبی برای بازیکنان غایب خویش پیدا کند.

استقلال در 7 بازی اخیر تنها 6 امتیاز گرفته است. به نظرت احتمال جدایی قلعه‌نویی چقدر خواهد بود؟

امیرقلعه‌نویی مربی با دانشی است و می‌داند که چگونه کار کند. اگر در هفته‌های اخیر در امتیازگیری با مشکل روبه‌رو بوده به این خاطر است که دستش خالی بود و مهره‌های زیادی را در اختیار نداشت. خدا رو شکر بازیکنان مصدوم تیم برگشته‌اند و از بازی با پرسپولیس دیگر به سادگی امتیازی از دست نمی‌دهیم. در بازی با تراکتور در تبریز نشان دادیم که به روزهای خوب خود نزدیک شده‌ایم و یقیناً در بازی با پرسپولیس ثابت می‌کنیم که همان تیمی شده‌ایم که هواداران از استقلال انتظار دارند.

محمد قاضی امسال در گلزنی عملکرد قابل قبولی نداشته است. علتش چیست؟

این فصل در بیشتر بازی‌ها مهاجم نوک تیم نبودم و بسته به نیاز تیم در پست‌های مختلفی بازی کردم. با این حال تا اینجای فصل 4 گل برای تیمم زده‌ام که به نظرم آمار بدی نیست. البته برای من موفقیت استقلال مهم‌تر از گلزنی‌ام است و دوست دارم که تیمم بتواند در تمامی دیدارهایش موفق باشد. بنابراین بنا به خواسته کادرفنی تیم در هر پستی که بخواهند بازی می‌کنم. یقین دارم که اگر در نوک حمله بیشتر بازی کنم گل‌های بیشتری برای استقلال خواهم زد و بساط شادی هواداران را فراهم می‌کنم.

چه تیم‌هایی امسال می‌توانند مانع قهرمانی استقلال در لیگ برتر شوند؟

 در کل تیم‌های تراکتورسازی، فولاد خوزستان و سپاهان اصفهان رقیبان جدی ما هستند. البته نباید از نفت تهران هم غافل بمانیم.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار