مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک شهر تهران گفت: هوشمندسازی شهر به لحاظ کنترل و مدیریت ترافیک شهر یکی از ضروریات است.

 ایلوش وزیری مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک شهر تهران با بیان این مطلب افزود: در حال حاضر از تکنولوژی روز دنیا در توسعه هوشمندسازی شهر تهران استفاده می شود.

مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک شهر تهران گفت:هوشمندسازی شهر به لحاظ کنترل و مدیریت ترافیک شهر یکی از ضروریات است. از این رو مدیریت شهری با همت و تلاش مضاعف در سال های اخیر هوشمندسازی معابر را در دستور کار قرار داده است.

وزیری اظهارداشت: امسال افزایش دوربین های نظارت تصویری و زیر ساخت های نظارت تصویری و مورد نیاز برای its را در دستور کار داریم که بر این اساس حدود 130دوربین نظارت تصویری از ابتدای سال تا کنون در سطح شهر تهران نصب شده است .

وی با تاکید بر اینکه در سال جاری به تعداد دوربین های نظارت تصویری شهر تهران 200 دوربین اضافه می شود، تصریح کرد: با توجه به اینکه هزار کیلومتر شبکه فیبرنوری در شهر وجود دارد تا پایان سال 100 کیلومتر فیبرنوری دیگر اضافه می شود و این در حالی است که از ابتدای سال تا کنون 60 کیلومتر آن احداث شده است.

مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک شهر تهران، گفت: یکی از راهکارهای موثر در کنترل سرعت، نصب دوربین های ثبت سرعت بود. درواقع این دوربین ها مانند بستن کمربند ایمنی که تبدیل به عادت شد، راندن با سرعت مجاز را در شهر رقم زده است و اثر فرهنگی بسیار خوبی داشت. در همین راستا 80 دوربین ثبت تخلف تا پایان سال نصب خواهد شد .

وی در ادامه به تجهیز 180 دوربین ثبت تخلف در سال گذشته اشاره و بیان کرد: امسال با نصب 120دستگاه دیگر، تعداد دوربین های ثبت تخلف در شهر به 300 دستگاه خواهد رسید.

وزیری با اشاره به اینکه نگهداشت و تعمیر دوربین های سطح شهر در دو حوزه سخت افزاری و نرم افزاری است، بیان داشت: نگهداشت نرم افزاری در سریعترین زمان ممکن صورت می گیرد و نظارت سخت افزاری با جایگزینی دوربین و اصلاح زیرساخت ها محقق می شود که زمان بر خواهد بود.

مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک شهر تهران در ادامه به نصب دوربین و هوشمندسازی تقاطع ها در سال 93 خبر داد و گفت: فلسفه چراغ راهنمایی هوشمند این گونه است که باید هوشمندسازی در شهر تهران یکپارچه باشد، از این رو نیازمند زیرساخت های اطلاعاتی است.

وی با اشاره به اینکه اکنون شبکه اطلاعات ترافیک تکمیل شده و به صورت ماتریس کامل تحلیل شده است، خاطرنشان کرد:  امسال 150 تقاطع به سیستم هوشمند تجهیز خواهد شد که از ابتدای سال تاکنون 70 تقاطع تجهیز شده و مابقی در فرصت باقی مانده صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/
برچسب ها: نظارت ، دوربین ، تخلف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار