رئیس سازمان محیط زیست کشور گفت: سال گذشته با دستور وزیر دفاع مجوز صدور 300 هزار قبضه سلاح شکاری کمتر توزیع شد.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در ششمین همایش مقابله با آثار جنگ بر محیط زیست معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور و معاون رئیس جمهور، گفت: بحث آثار جنگ در نیروهای مسلح در منطقه خاورمیانه، غرب آسیا و شمال آفریقا شدت فراوانی داشته است و علاوه بر آسیب انسان‌ها تخریب فراوانی را در طبیعت و منابع آبی به وجود آورده است.

وی با اشاره به رویکرد نامناسب سازمان ملل، اظهار داشت: سازمان ملل باید در این زمینه قوی‌تر عمل کند و راهکارهای جدی‌تری را پیشنهاد دهد.

معاون رئیس جمهور با اشاره به ظهور گروه داعش بیان داشت: برای مثال گروه داعش و برهم ریختگی حکومت‌ها در مواجهه با این گروه نیاز به عزم ملی و جهانی دارد. این گروه تا به امروز آسیب‌های جدی را به محیط زیست وارد کرده‌اند و این موضوع بسیار نگران کننده است.

وی در ادامه با تاکید بر همکاری نیروهای مسلح با سازمان محیط زیست، تصریح کرد: سازمان محیط زیست کشور به زودی تفاهم نامه‌ای را با وزارت دفاع تنظیم می‌کند.

ابتکار افزود: جا دارد در این مراسم از سردار حسین دهقان وزیر دفاع تشکر ویژه انجام دهم زیرا وی در سال گذشته توزیع سلاح‌های شکاری را تا 300هزار قبضه کاهش داده است و از این رو در سال گذشته طبیعت ایران در امان بوده است.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اثرات منفی جنگ بر روی محیط زیست، گفت: ما باید اثرات منفی جنگ، افراد تندرو را بسیار جدی بگیریم و قوی شویم. همه ما نیاز به مکانیزم مهار و راهکارهای بین‌المللی داریم تا از تخریب محیط زیست جلوگیری کنیم.

ابتکار با اشاره به امنیت NGOها، اظهار داشت: NGOهای بین المللی اهمیت فراوانی دارند و ما در ایران بستر مناسبی برای همکاری با این NGOها فراهم کرده ایم و نیز در این خصوص همه کشورها باید برای مقابله با تخریب محیط زیست با یکدیگر متحد شوند و از صدمات وارده به محیط زیست بکاهند.

وی در پایان گفت: خوشبختانه در ایران همکاری نزدیکی بین محیط زیست و وزارت دفاع وجود دارد و ما با یکدیگر متحد هستیم تا از محیط زیست و کشورمان دفاع کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.