معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان جنگل ها ،مراتع و آبخیزداری کشور در در بازدید از طرح جنگل کاری اقتصادی مشارکتی (جام) شهرستان مهران گفت: پنج میلیون هکتار از اراضی منابع ملی کشور به جنگل کاری مشارکتی اختصاص یافته است.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ایلام؛  خداکرم جلالی امروز  با اعلام این خبر گفت: در این طرح درختانی از گونه های اقتصادی متناسب با اقلیم های مختلف همان منطقه کاشت می شود.
وی  با بیان اینکه  این طرح باعث می شود تا انگیزه اقتصادی برای مردم ایجاد شود و خود مردم به کشت و بهره برداری از محصول بپردازند افزود: با توجه به بحران آب در کشور در اثر خشکسالی و تغییر اقلیم یکی از راه های برون رفت از این بحران بحث آبخیزداری و آبخوان دارای است.
رییس سازمان جنگل ها ، مراتع و آبخیزداری کشور با اشاره به بحران آب در کشور یادآور شد: بر اساس آمار وزارت نیرو 413 میلیارد مترمکعب به طور متوسط بارندگی در کشور داریم که حدود 290 میلیارد مترمکعب آن تبخیر می شود و 30 درصد آن به صورت روان آب استفاده می کنیم.
وی افزود: دولت می تواند از 70 درصدی که تبخیر می شود بخش قابل توجهی از آن را با استفاده از عملیات آبخیزداری و پوشش گیاهی به داخل سفره های زیر زمینی منتقل کند.
 
 
انتهای پیام/ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.