معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دلیل ورشکستگی صنایع کوچک در سال های 84 تا 90 را افزایش 5برابری واردات عنوان و به نقش صنایع کوچک در ایجاد اشتغال تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاراناحمد میدری معاون رفاه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جلسه امضا تفاهم نامه همکاری میان سازمان توسعه صنعتی ملل متحد و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برای نخستین بار است که شاهد انعقاد تفاهم نامه‌ای اقتصادی میان سازمان ملل و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هستیم هر چند از گذشته‌های دور حوزه‌های صنعتی کشور با بخش صنعتی سازمان‌های بین المللی در ارتباط بوده‌اند اما انعقاد تفاهم نامه امروز برای نخستین بار صورت گرفته است.
 
میدری در ادامه تصریح کرد: به دلیل این که از سال 84 تا 90 میزان واردات در کشور ما افزایش 5 برابری داشته و این امر منجر به ورشکستگی صنایع کوچک شده است و با توجه به نقش پر رنگ این صنایع در ایجاد اشتغال تصمیم گرفته‌ایم تا با انعقاد این تفاهم نامه معضلات موجود بر سر را فعالیت این صنایع را کاهش دهیم تا با رونق در صنایع کوچک شاهد رونق در اشتغال کشور نیز باشیم.
 
وی افزود:‌ بی رونقی صنایع کوچک طی 12 سال گذشته موجب شد تا در صنایعی هم چون نساجی، چرم، کفش و مبل سازی تولیدات خارجی و وارداتی جایگزین تولیدات داخلی شود.
 
میدری در ادامه تصریح کرد:‌سیاست‌های  اشتغال در کشور نیازمند احیای صنایع کوچک است که در این راستا با توجه به تاکیدات وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید از تجربیات جهانی برای تحقق این امر بهره مند شویم.
 
 
معاون رفاه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطر نشان کرد: امیدواریم به نقطه‌ای برسیم که صنایع کوچک را به زنجیره صنایع بزرگ متصل کنیم که در این خصوص در حال حاضر صنعت کفش مورد توجه قرار گرفته است و قصد داریم در این حوزه به جایی برسیم که کفش‌های تولید داخل را به بازارهای جهانی پیوند دهیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار