یک کارشناس مسائل خاورمیانه با اشاره به سخنان دبیر کل جبهه الوفاق بحرین و گذشت 3 سال از انقلاب مسالمت آمیز مردم بحرین گفت: این انقلاب در حال ورود به فرایند مقابله به مثل با نظامیان آل‌خلیفه است.

"مجید صفاتاج" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران،‌ با اشاره به سخنان دبیر کل جبهه الوفاق بحرین، مبنی بر این که قرار نیست روش مسالمت‌آمیز خود را تا ابد ادامه دهیم، گفت: انقلاب بحرین بعد از 3 سال اعتراضات مسالمت‌آمیز در حال گذر از این مرحله، و ورود به فرایند مقابله به مثل با نظامیان آل‌خلیفه است و کنفرانس‌ها هم نمی‌توانند در اراده مردم بحرین تاثیرگذار باشند.

وی تاکید کرد: اگر مردم بحرین می‌خواهند انقلاب خود را به ثمر برسانند، نمی‌توانند متکی به قطعنامه‌های سازمان ملل باشند و خود باید همه تلاششان را بکنند و در این مسیر باید از الگوی انقلاب اسلامی در ایران بهره بگیرند.

این کارشناس مسائل سیاست خارجی گفت: رژیم بحرین عامل و سرسپرده آمریکاست و آمریکا در بحرین پایگاه دارد لذا طبیعی است که در پی هر حرکت مردمی آمریکایی‌ها از نظام آل خلیفه حمایت می‌کنند و در این 3 سال که  اعتراضات مردمی علیه بحرین شکل گرفته هر گاه قطعنامه‌ای علیه بحرین در حال تصویب بوده آمریکا آن را وتو کرده است.

صفاتاج با بیان این که رژیم حاکم بر بحرین در ظاهر اقدام به برگزاری انتخابات فرمایشی مجلس می‌کند، خاطرنشان کرد: ولی در مقابل وقتی مردم تقاضای رفراندوم را دارند یا زندانی می‌شوند و یا سلب تابعیت،‌ لذا برای آن که چهره کثیف خود را از جنایت پاک کنند اقدام به برگزاری کنفرانس مبارزه با تروریسم می‌کنند تا افکار عمومی جهان را گول بزنند.

وی ادامه داد: تعریفی که نظام سلطه جهانی از واژگان دارد، کاملا با آنچه که در فرهنگنامه‌ها و قاموس جهانی وجود دارد متفاوت است لذا موضع‌گیری‌های آمریکا و هم‌پیمانانش در خصوص مسائل فلسطین باعث تعجب است به طوری که غرب و به ویژه آمریکا دفاع مشروع فلسطین و مقامت لبنان در برابر اشغالگری‌های اسرائیل را تروریستی خوانده و در مقابل، اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی را یک نوع دفاع مشروع و حقوق مدنی تعریف می‌کنند و  اینجاست که جابجایی واژگان در فرهنگ نظام سلطه جهانی خودنمایی می‌کند.

وی در همین رابطه افزود: در برابر سوریه، چون در محور مقاومت واقع شده یک موضعی می‌گیرند و تروریست‌ها را بر علیه آنها تجهیز می‌کنند تا دست به جنایت بزنند، و اسم  این را دفاع مشروع می‌گذارند.

صفاتاج در پایان تاکید کرد: مقابله به مثل مسلحانه می‌تواند جایگزین مناسبی برای روش مسالمت‌آمیز در بحرین باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار