فیلمی که به طور کامل در قطار و فقط در 4روز فیلمبرداری می‌شود

فیلمبرداری دومین فیلم سینمایی علی‌رضا فرید با عنوان «خنده‌های آتوسا»، شب گذشته در قطار تهران به بندرعباس – که توسط راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران («رجا») در اختیار پروژه، قرار گرفته است - آغاز شد.

به گزارش حوزه سینما باشگاه خبرنگاران به نقل از صبا؛ قرار است فیلمبرداری این فیلم از صفر تا صد در همین قطار، همین سفر و مسیر برگشتش (بندرعباس به تهران) انجام شود. مدت این سفر و برگشت آن 4روز طول خواهد کشید و فیلمبرداری فیلم فرید در همین تعداد روز به پایان می‌رسد!

نکته جالب توجه این است که فیلم فرید، یک پلان/ سکانس هم نیست و یک فیلم پُر تقطیع محسوب می‌شود! فقط چند پلان اینسرتی از بیرون قطار و در حال حرکت در ریل باقی می‌ماند که بعدها فیلمبرداری و در فیلم گنجانده خواهند شد. قرار است این سفر ریلی، تداعی‌کننده قطار تهران به استانبول در فیلم باشد.

بازیگران این فیلم سینمایی محمدرضا فروتن، پژمان بازغی و باران کوثری به همراه تعداد زیادی از بازیگران تئا‌ترند که چندین هفته است، در حال تمرین با گروه هستند. فروتن در فیلم جدید فرید، نقش دکتر طاهری را ایفا می‌کند که در طول مسیر و در قطار با دیگر شخصیت‌های اصلی قصه، همسفر می‌شود. کوثری هم نقش آتوسا را بازی می‌کند و بازغی نقش موسی را.

در خلاصه داستان «خنده‌های آتوسا» آمده است: مرجان، موسی، آتوسا، استوارت، شیلا، احسان، بهزاد، شیرین و دکتر طاهری، همگی مسافران قطار تهران- استانبول هستند...

این فیلم که قرار است در جشنواره فیلم فجر به نمایش درآید به نویسندگی و کارگردانی علی‌رضا فرید و تهیه‌کنندگی امیر پورکیان تولید می‌شود.

فرید سال گذشته، اولین فیلم سینمایی خود را با عنوان «2ساعت بعد، مهرآباد» به تهیه‌کنندگی محمد احمدی ساخت که بلافاصله پس از جشنواره فیلم فجر اکران شد و به فاصله بسیار کمی از اکران -در بهار امسال– راهی شبکه نمایش خانگی شد. پورکیان نیز، پیش از این تهیه‌کنندگی فیلم سینمایی «دریا و ماهی پرنده» به کارگردانی مهرداد غفارزاده و فیلم‌های ویدئویی «خیابان یک طرفه»، «عاشق کشی» و... را در مؤسسه «خانه فیلم پروان» برعهده داشته است.

شایان ذکر است؛ علی‌رضا فرید، پیش از این برای فیلمنامه «بی‌جواب» درخواست پروانه ساخت داده بود که شورای صدور پروانه ساخت سازمان سینمایی، بنا به دلایلی با این فیلمنامه مخالفت کرده بود.



انتهای پیام/ اس
برچسب ها: سینما ، فیلم ، فروتن ، کوثری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار