معاون فرهنگی مرکز تحقیقات و طرح‌های کاربردی حجاب ریحانةالنبی از اجرای طرح ریحانةالنبی در مدارس کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم؛ حجت‌الاسلام محمد باقی معاون فرهنگی مرکز تحقیقات و طرح‌های کاربردی حجاب ریحانةالنبی با گفت: طرح ریحانةالنبی در 74 مدرسه با 120 مربی در حال برگزاری است و بین 16 تا 17 هزار دانش‌آموز در سطح کشور زیر پوشش این طرح هستند.


برگزاری طرح حجاب ریحانة‌النبی در شهرهای ارومیه ، ساری،‌ اصفهان، شاهین شهر ، قم، تهران و مشهد انجام می شود.
 
وی عنوان کرد: کتاب‌های مروارید بهشتی در طرح ریحانةالنبی برای پایه‌های سوم، چهارم و پنجم است و کتاب «نمی‌دانستم در سایه حجاب زیبایی‌ام پایدارتر است» ویژه پایه ششم تدریس می‌شود.


معاون فرهنگی مرکز تحقیقات و طرح‌های کاربردی حجاب ریحانةالنبی با اشاره به اجرای این طرح در استان قم گفت : این طرح در 10 مدرسه با حضور مربیان و در منطقه پردیسان قم به منظور آموزش حجاب به دانش‌آموزان برگزار می‌شود.


وی با بیان اینکه حجاب مسئله‌ای بسیار گسترده است، گفت: باید به مسئله حجاب در مقاطع، رده‌های سنی، اقشار و گروه‌های مختلف توجه شود.


باقی اظهار کرد: عاملی که در مسئله بدحجابی وجود دارد، ناآگاهی یعنی اطلاع صحیح نداشتن از حجاب است و اینکه بدحجابی چه مشکلاتی در سطح فردی و خانوادگی ایجاد می‌کند.

توصیه بزرگان و علما در راطه با حجاب اینست که باید از دوران کودکی آموزش حجاب صورت گیرد، بنابراین از پایه آموزش‌های حجاب شروع شده است تا آگاهی‌بخشی در این زمینه انجام شود.


وی در پایان در مورد اهمیت این مسئله گفت : باید مسئله حجاب از شعار خارج شود و به دغدغه عمل برسد تا مسئله حجاب حل شود.
 
 
انتهای پیام/ش
برچسب ها: قم ، طرح ، ریحانةالنبی ، اجرا ، مدرسه ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.