معاون دبیر کل حزب الله لبنان گفت اگر یک دهم پولها و طرحهایی را که برای نابودی سوریه در نظر گرفته شد علیه اسرائیل به کار گرفته شده بود اوضاع منطقه تغییر می کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی المنار ، معاون دبیر کل حزب الله لبنان گفت اگر یک دهم پولها و طرحهایی را که برای نابودی سوریه هزینه و طراحی شده علیه اسرائیل به کار گرفته شده بود اوضاع منطقه تغییر می کرد.

شیخ نعیم قاسم این سخنان را در همایشی که تشکل علمای مسلمان در بیروت برای ابراز همبستگی با مسجد الاقصی برگزار کرده بود مطرح کرد.

شرکت‌کنندگان در این همایش به انسجام و مقاومت برای مقابله با حملات صهیونیستها دعوت کردند.

 قاسم گفت:" اعراب و مسلمانان مسئولیت یاری فلسطین را به عهده دارند اما سکوت آنان مایه محکومیت آنهاست. اولویت دادن به هر مسئله‌ای به غیر از آزادسازی فلسطین ، باطل است.اگر یک دهم پولها و طرحهایی را که برای نابودی سوریه هزینه و طراحی شده علیه اسرائیل به کار گرفته شده بود اوضاع منطقه تغییر می کرد."

شیخ "ماهر حمود" دبیر کل تشکل جهانی عملای مقاومت گفت:" جهت گیری خود را از نو تصحیح کنیم و از آنچه بر سر امت اسلام آمده است درس عبرت بگیریم و بار دیگر تأکید کنیم قدس ،‌ قبله مجاهدان است."

شیخ حسان عبد الله رئیس شورای اداری تشکل علمای مسلمان گفت :"  باید برای تقویت مقاومت به ویژه مقاومت در داخل یعنی در کرانه باختری رود اردن و سرزمینهای اشغالی 1948میلادی تلاش کنیم  زیرا دشمن به علت تحرکات دیپلماتیک عقب  نشینی نکرده است.»

رسلان گفت شرکت کنندگان در این نشست از ملتهای عربی خواستند علیه سکوت حکام در برابر هتک حرمت مقدسات در فلسطین قیام کنند.

شیخ حسن المصری عضو شورای ریاست در جنبش امل گفت:" آیا به غیر از این است که آن دسته از اعراب و غربیهایی که تلاش می کنند ایران را دشمن اعراب معرفی کنند ؛ همین کشور پرچمدار آزادسازی فلسطین قدس است؟"

ابو عماد رفاعی نماینده گروههای فلسطینی در این همایش گفت:" کجایند اعراب و مسلمانان که از فداکاریها و مبارزات ملت فلسطین حمایت و از آنان حمایت رسمی و مردمی کنند و نیازهایشان را برآورده سازند ؟"

یاسین حمود مدیر کل مؤسسه قدس گفت:" قدس و ساکنانش انتفاضه کرده اند زیرا دیدند مقاومت حقیقی که این شهر را از آزاد کند وجود ندارد".

شرکت‌کنندگان در این همایش به انسجام و مقاومت برای مقابله با حملات صهیونیستها دعوت کردند.

شرکت کنندگان همچنین از فلسطینیان خواستند اختلافات داخلی را کنار گذارند تا برای دفع خطر از فلسطین و قدس متحد و منسجم شوند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار