دهقان در صحن علنی؛

وزیر دادگستری صرفا نامه‌رسان نیست و باید به مجلس پاسخگو باشد

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: وزیر دادگستری تنها وزیری است که سه قوه قضائیه، مجریه و مقننه بر آن نظر می‌دهند، ولی تنها وزیری است که کاره‌ای نیست.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران؛ محمد دهقان در جلسه علنی امروز به عنوان موافق طرح بازنگری در اختیارات وزیر دادگستری گفت: ۳۵ سال است که نتوانسته‌ایم نحوه اجرای اصل ۱۶۰ قانون اساسی را تعریف کنیم.  
 
وی افزود: در هر جلسه‌ای که کمیسیون حقوقی و قضایی از وزیر دادگستری دعوت می‌کند وزیر دادگستری صرفا یک جمله می‌گوید؛ به من مربوط نیست چرا که من قانون ندارم.  
 
عضو هیئت رئیسه ملجس تصریح کرد: وزیر دادگستری تنها وزیری است که سه قوه قضائیه، مجریه و مقننه بر آن نظر می‌دهند، ولی تنها وزیری است که کاره‌ای نیست.  
 
وی اظهار داشت: ما باید قانونی وضع کنیم که نحوه وظایف وزیر دادگستری مشخص شود، چرا که وزیر دادگستری صرفا نامه رسان نیست و باید به مجلس پاسخگو باشد.  
 
دهقان خاطرنشان کرد: چطور می‌شود از وزیر کشور در مورد ثبت احوال سوال بپرسیم ولی چرا نمی‌شود از وزیر دادگستری در مورد ثبت اسناد سوال کنیم!  
 
عضو کمیسیون حقوقی و قضایی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سخنان دادستان کل کشور که در مورد پرونده‌های جاری صحبت کرده بود، اشاره کرد و گفت: پرونده‌های جاری و مسائل خصوصی اشخاص را از شمول قانون خارج دانسته است.  
 
وی تصریح کرد: طرح نحوه اجرای قسمتی از اصل ۱۶۰ قانون اساسی خلاف قانون اساسی نیست. 

دهقان گفت: اگر احیانا خلاف قانون اساسی هم باشد، شورای نگهبان نظر می‌دهد و قابل اصلاح است.  
 
نماینده چناران تاکید کرد: اگر شورای نگهبان هم ایراد گرفت می‌توانیم به مجمع تشخیص مصلحت نظام بفرستیم تا بعد از ۳۵ سال مشخص شود که وزیر دادگستری چه کاره است.  
 
انتهای پیام/
برچسب ها: دادگستری ، قوه ، وزیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار