رئیس مرکز بهداشت کاشمر با بیان اینکه این تفکر که در کاشمر افراد مبتلا به ایدز نداریم اشتباه است، گفت: بیشترین عامل انتقال ایدز در این شهرستان معتادان تزریقی هستند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، دکتر مجتبی قائمی، با بیان اینکه زندانیان، معتادان تزریقی، کسانی که رفتارهای پرخطر جنسی خارج از محدوده خانواده دارند، همسران این افراد و جوانان بیشتر در معرض بیماری ایدز هستند، گفت: تمام کسانی که به خود مشکوک هستند یا رفتار پرخطری داشتند، می‌توانند با مراجعه به مرکز مشاوره واقع در مرکز بهداشت (مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری) مورد مشاوره قرار گیرند.

وی با اعلام اینکه هیچ‌گونه مشخصاتی از این افراد گرفته نمی‌شود، تصریح‌کرد: اگر این افراد احتیاج به انجام آزمایش داشته باشند با دریافت کد، آزمایش‌های لازم را انجام می‌دهند.

رئیس مرکز بهداشت کاشمر با اعلام اینکه از این افراد تنها یک شماره تلفن گرفته می‌شود، ادامه‌داد: تمامی مشاوره‌های ارائه ‌شده و آزمایش‌هایی که انجام ‌می‌شود، به صورت رایگان است.

قائمی تماس جنسی را اولین راه انتقال بیماری ایدز در دنیا دانست، بیان کرد: رشد انتقال از طریق جنسی از سایر راه‌ها بیشتر شده، اما تماس جنسی، معتادان تزریقی، از مادر به کودک و از طریق فرآورده‌های خونی که از طریق خدمات پزشکی به وسیله افراد غیرمتخصص همانند خالکوبی، جراحی‌های کوچک، ختنه صورت می‌گیرد از راه‌های انتقال این بیماری است.

انتهای پیام/م

منبع: ایسنا
برچسب ها: مشهد ، ایدز ، کاشمر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.