فرمانده نیروی انتظامی گفت: از ابتدای سال بیش از 380 مورد اسید پاشی اتفاق افتاده است.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگارانسردار اسماعیل احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی در حاشیه همایش ملی پلیس و ارتقای سلامت اداری در جمع خبرنگاران، با اشاره به کاهش تخلفات کارکنان ناجا گفت: از آنجا که نیروی انتظامی خود دستگاهی است که به مبارزه با فساد می‌پردازد لذا خود این دستگاه باید مبرا از فساد باشد.

وی در ادامه افزود: تلاش کرده‌ایم کار سازمان‌یافته‌ای به دور از رفتارهای مقطعی انجام دهیم امسال نیز از دانشمندان تقاضای کمک کردیم تا به صورت علمی در زمینه ارتقای سلامت اداری با ما همکاری کند.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به اینکه استاندارد جهانی در نمره سلامت اداری نمره 10 است ،افزود: بررسی‌های ما در 10 استان  که نمره 7.2 در حوزه سلامت اداری نشان‌ می‌دهد.

وی همچنین اظهار داشت: در سال 92 ، 2هزار و 100 پرونده مورد بررسی قرار گرفت و بر اساس آن هزار نفر اخراج و معاف از خدمت شدند، امسال نیز مبارزه با فساد را شروع کرده‌ایم و امیدواریم تا پایان سال کاهش 30 درصدی آمار اخراج و معاف از خدمت را داشته باشیم که این نشان دهنده ارتقای سلامت اداری است.

احمدی مقدم با اشاره اسید‌پاشی‌های اصفهان گفت: فرد اسید پاش تاکنون دستگیر نشده است .

وی با بیان اینکه از ابتدای سال تا کنون 380 مورد اسید پاشی گزارش شده،افزود: ماجرای اسید پاشی اصفهان به علت رسانه‌ای شدن بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: بسیاری از انگیزه‌های اسید پاشی انتقامی و یا مشکلات روانی فرد اسید پاش است.

فرمانده ناجا در خصوص برگزاری یک جشن نامزدی دو روز بعد از عاشورای حسینی در منطقه شهر ری، اظهار داشت: افرادی که اقدام به برپایی این جشن کرده‌اند بیشتر از افراد افغانی سنی بودند و خود تصور کرده بودند که دو روز بعد از عاشورای حسینی مشکلی وجود ندارد ، اما در واقع این رسانه‌‌های بیگانه هستند که می‌خواهند با جریاناتی از این دست بین شیعه و سنی اختلاف افکنی کنند.

وی با اشاره به اینکه بیشتر این افراد از اتباع بیگانه بودند، اضافه کرد: نیروی انتظامی وارد عمل شد و افراد برپا کننده جشن را به اردوگاه برد تا طرد شوند.

فرمانده نیروی انتظامی در خصوص تعقیب و گریز پلیس‌راه قلعه گنج ،خاطر نشان کرد: در جریان این موضوع نیستم اما پیگیریهای لازم را خواهم کرد در هر صورت پلیس راه می‌تواند در صورت لازم خودروها را متوقف کند.

*اخراج و معاف از خدمت 310 نفر از ناجا در شش ماهه نخست سال

سردار اسماعیل احمدی مقدم در همایش ملی پلیس و ارتقاء سلامت اداری گفت: برگزاری این همایش علمی در ایامی که متعلق به امام حسین(ع) است می‌تواند پر معنا باشد، چرا که در تعلیمات دینی ما اساس حرکت مبارزه با شیطان و خدمت به مردم است.

وی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی طبعا سازمانی بسیار گسترده و وسیع به لحاظ مکانی و زمانی است افزود: این سازمان بدون تعطیلی و در همه روزهای سال مشغول به فعالیت است و درگیر ترین سازمان با جامعه است و مردم از صبح هنگام که به محیط اجتماعی گام می‌گذارند شاهد خدمات پلیس هستند و حتی زمانی که در بستر خوابیده‌اند آرامش آنان با این تفکر است که پلیس آن را فراهم کرده است.

فرمانده ناجا همچنین اظهار داشت: چنین سازمانی که برای انجام وظایف خود از قدرت قانونی برخوردار است در معرض آسیبهای فراوانی قرار دارد چرا که کسی که قدرت دارد در معرض طمع دیگران است.

وی نیروی انتظامی را سازمانی عنوان کرد که مقدمات کار را برای دستگاه قضا فراهم می‌کند.

احمدی مقدم، حمایت مردم را پشتوانه نیروی انتظامی در برخورد با تبهکاران و مجرمان و متجاوزان از قانون دانست و افزود: نیروی انتظامی با دو نیروی کشش روبرو است ، به عنوان مثال در حوزه راهنمایی و رانندگی مردم از اینکه پلیس بتواند قانون را حاکم کند تقدیر می‌کنند اما به محض اعمال قانون کسانی که جریمه می‌شوند به نوعی احساس نارضایتی و ناراحتی دارند.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به اینکه گامهای بسیار زیادی در این سازمان در جهت ارتقای سلامت اداری برداشته شده است، افزود: در یک دوره ده ساله در سال 82 آمارهای رسیدگی به تخلفات نشان می‌دهد که در این سال 4 هزار و 112 پرونده در کمیسیونها مطرح شده و 2 هزار و 600 نفر اخراج و معاف از خدمت شدند که این رقم در سال 92 به 2 هزار و 100 عدد کاهش یافته است و در شش ماهه نخست سال 93 بر اساس آمارها 663 پرونده مورد بررسی قرار گرفته است و 310 نفر اخراج و معاف از خدمت شده‌اند که 80 درصد از این رقم به معافین از خدمت تعلق دارد.

احمدی مقدم در خصوص احترام به حقوق شهروندی اظهار داشت: بعد از حوادث کهریزک در سال 89 نیروی انتظامی توانست از نمره 25 در حوزه احترام به حقوق شهروندی به نمره 85 برسد.


وی همچنین از تشویق 3 هزار و 800 نفر از کارکنان صحیح العمل خبر داد و بیان داشت: در شش ماهه نخست سال 93 3 هزار و 800 نفر از کارکنان ناجا با رقمی یک میلیارد و 100 میلیون تومان تشویق شدند که این کارکنان کسانی بوده‌اند که پیشنهادات را رشوه را رد کرده بودند.

سردار احمدی مقدم اضافه کرد: در همه دنیا به هنگام ارزیابی سلامت اداری دستگاه پلیس در پایین‌ترین مراتب سلامت قرار دارد.البته این موضوع طبیعی است چرا که محیط به گونه ای است که پلیس را در معرض آلودگی قرار می‌دهد.

وی مبارزه با فساد را یکی از مهم‌ترین عوامل بقا و استمرار حکومت‌ها دانست و بیان داشت: مبارزه با فساد یعنی افزایش کارآمدی و افزایش کارآمدی نتیجه جلوگیری از فساد است.

فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: نیروی انتظامی به عنوان پیشگام خود را در مسیر بوته آزمایش قرار داده است و سازمانی مثل نیروی انتظامی که شأنش ارائه خدمات به مردم خود را از زاویه دید مردم مورد بررسی قرار داده است.

وی با بیان اینکه در مبارزه با فساد رفتارهای شعاری، احساسی و ضربتی پاسخگو نیست، اظهار داشت: اگر مبارزه با فساد بر مبنای برنامه ریزی دراز مدت،‌عزم جدی و پیگیری نباشد حالت ارتجاعی خواهد داشت و به نتیجه نمی رسد و به نقطه قبل باز نشستگان خواهد گشت.

انتهای‌پیام/
برچسب ها: پلیس ، همایش ، تشویق ، رشوه ، معاف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار