خبرگزاری شینهوا در گزارشی در خصوص تازه‌ترین دور مذاکرات ایران و 1+5 نوشت است باقی ماندن اختلافات، چشم‌انداز حصول توافق جامع را تیره کرده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ خبرگزاری  چینی شینهوا در گزارشی در خصوص تازه‌ترین دور مذاکرات ایران و 1+5 نوشت است باقی ماندن اختلافات، چشم‌انداز حصول توافق جامع را تیره کرده است.


بر اساس توافق موقتی که سال گذشته در شهر ژنو سوئیس میان ایران و 1+5 حاصل شد، طرفین متعهد شدند نهایتا ظرف یک سال به راهکاری جامع برای پایان دادن به مناقشه هسته‌ای دست یابند. این مهلت یکساله روز سوم آذر به پایان می‌رسد.

"سرگئی ریابکوف" روز سه شنبه در اظهاراتی گفت: " هنوز در برخی مسائل اختلافاتی باقی مانده است".
 وزیر خارجه عمان نیز روز گذشته در کنفرانس خبری اعلام کرد که تمام طرفین مذاکرات هسته ای به دنبال دستیابی به توافقی پیش از رسیدن به ضرب‌الاجل 24 نوامبر هستند.

دو روز ابتدایی مذاکرات اخیر در عمان، به گفت‌وگوهای مستقیم "جان کری" و "محمد جواد ظریف" وزیران خارجه آمریکا و ایران و "کاترین اشتون" هماهنگ‌کننده گروه 1+5 گذشت. 

دهمین دور از مذاکرات هسته‌ای روز 27 آبان در شهر وین اتریش برگزار می‌شود. پیش‌بینی می‌شود در این فاصله دیدارهای دو و چند جانبه‌ای میان تیم‌های مذاکره‌کننده صورت گیرد.

انتهای پیام/


خبر در حال تکمیل است....
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار