«تاسيس واحدهاي صنعتي به ويژه در مناطق محروم، علاوه بر اشتغالزايي براي جوانان اين مناطق، در توسعه زيرساخت‌هاي كشاورزي در مناطق كمتر برخوردار، بسيار موثر است و اين الگو، الگويي موفق براي مديران شركت چين چين هم بوده است.»

در ميان شركت هاي برتر و سرآمد صنعت غذاي كشور كه در جشن ملي غذا از سوي نهادهاي ذيربط دولتي و بخش خصوصي، از جمله كانون انجمن‌هاي صنفي صنايع غذايي ايران و سازمان غذا و دارو مورد تقدير قرار گرفتند، شركت كشت و صنعت بين‌الملل چين چين است.

این شرکت، که تنها يك سال از بازسازي آن پس از حدود 15 سال ركود و توقف تولید، مي گذرد، در همين مدت كوتاه توانسته، بخش بزرگي از بازار رب گوجه فرنگي كشور را در دست گيرد و در انديشه توسعه بازار خود به توليد انواع كنسرو و كمپوت است.

سارا جعفريان، مديرعامل اين شركت در گفت وگويي با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، در توضيح روند آغاز به كار شركت متبوعش گفت: در سال 1372، در منطقه شيرحصار جاده قوچان كه يكي از مناطق محروم كشور است، شركت كشت و صنعت بين‌الملل چين چين تاسيس شد كه اين امر، ايجاد رونق و آباداني در بخش كشاورزي آن منطقه را به دنبال داشت. اين كارخانه در آن زمان، با تكنولوژي‌هاي نوين شروع به فعاليت كرد و توانست حتي به بازارهاي اروپايي، صادرات هم داشته باشد.

وي ادامه داد: اما اين مسير، به مرور زمان و با ايجاد موانعي همچون نوسانات نرخ ارز و ...، دچار چالش شد و نهايتا اين كارخانه بيش از 15 سال به حالت رکود و توقف درآمد، تا اينكه در سال 1391، شركت گروه تولیدی آريا ملل زرين به عنوان يك هلدينگ سرمايه‌گذاري بزرگ، سهام عمده اين كارخانه را در فرابورس خريداري كرد.

به گفته جعفريان، نهايتا در اسفند ماه 1391، ما يك كارخانه راكد و نيمه تعطیل را با تنها 5 پرسنل تحويل گرفيتم و بلافاصله، برنامه بهسازي و نوسازي كارخانه را اجرايي كرديم.

وي افزود: همزمان با انجام امور نوسازي و بهسازي، سال گذشته خط توليد شركت به طور رسمي كليد خورد و روند بهره‌وري شركت آغاز شد. هم اكنون نيز در حال اخذ مجوز براي توسعه فعاليت‌ها و راه‌اندازي خطوط توليد انواع كنسرو و كمپوت هستيم؛ به رغم اينكه تنها يكسال از آغاز فعاليت شركت نوسازي شده با مديريت جديد مي گذرد.

به گفته وي، هم اكنون ظرفيت دريافت گوجه در روز، بالغ بر سه هزار تن است كه بر اين اساس، بالاترين ظرفيت جذب گوجه را در ميان برندهاي توليد رب گوجه فرنگي داريم .

وی در خصوص بیان مطلب فوق خاطر نشان کرد : در سال گذشته بنا به رونق تولید گوجه توسط کشاورزان ما هم خرید خود را به بیش از نیاز تولید افزایش دادیم و به تبع آن خط تولید خود را گسترش دادیم که کمتر واحد تولیدی این ریسک و وفق دهی را در کشور انجام می دهد.

مديرعامل شركت كشت و صنعت بين‌الملل چين چين، دريافت جايزه برند سرآمد صنعت غذا در جشنواره صنايع غذايي از سوي كانون انجمن‌هاي صنايع غذايي ايران و سازمان غذا و دارو را بسيار ارزشمند دانست و خاطرنشان كرد: عملكرد خوب يكساله شركت، باعث افزايش سطح زيركشت گوجه در منطقه محل تاسيس شده و اين امر، خوشحالي كشاورزان و افزايش اشتغالزايي در آن بخش را به همراه داشته است.

انتهای پیام/
برچسب ها: اشتغال ، مناطق ، محروم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار