برلین علیرغم رد هرگونه همکاری با دمشق به منظور جلوگیری تشدید و تداوم جنگ در سوریه ، خواستار حضورایران در حل سیاسی این بحران شد .

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از یاهونیوز ؛ کریستف هویگزن ،مشاور امنیتی و سیاست خارجی آنگلا مرکل ، صدراعظم آلمان در اظهاراتی که امروز (سه شنبه )عنوان نمود ، مدعی شد : بشار اسد ، رییس جمهور سوریه متهم به ایجاد جنگ داخلی در کشورش بوده و غرب نباید با وی فقط به این دلیل که بحران داعش رو به پیشرفت است ، پای میز مذاکره بنشیند . 

وی افزود : علیرغم این واقعیت که گروه تروریستی داعش و جنایات گسترده ای که اعضای آن علیه انسان ها و حقوق بشر انجام میدهند به مراتب بدتر از حکومت بشار اسد در سوریه است ، ما نباید اکنون اسد را فردی بی گناه دانسته و به وی بعنوان کسی نگاه کنیم که می شود با او همکاری کرد . 

هویگزن همچنین مدعی شد : مانباید فراموش کنیم که این بشار اسد است که متهم کشته شدن صدها هزار سوری و بی خانمانی میلیونها تن دیگر می باشد . 

مشاور امنیتی و سیاست خارجی آلمان در کنفرانسی مطبوعاتی در برلین تصریح کرد : حل سیاسی بحران موجود در سوریه نیازمند حضور قدرت های بزرگ منطقه مانند ایران و دولت هایی مانند عربستان سعودی است . در این میان روسیه نیز می تواند با استفاده از قدرت و نفوذ ریاست جمهوری اش به این جنگ که از سال 2011 تاکنون ادامه داشته ، پایان دهد . 

وی خاطرنشان کرد : من سفیر روسیه در آلمان را در این کنفرانس مشاهده می کنم . مسکو روابط بسیار خوبی با دمشق دارد . تامین بخشی از تسلیحات بشار اسد توسط مسکو صورت می گیرد .  روسیه می تواند با بشار اسد صحبت کرده و وی را متقاعد به تسلیم شدن کند .




انتهای پیام /
برچسب ها: سیاسی ، بحران ، حل ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار