لزوم تمکین شهرداری منطقه 4 از مصوبه شورای شهر

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران گفت شهرداری منطقه 4 باید از مصوبه شورای شهر درخصوص عمارت عین‌الدوله تمکین کند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران،  محمد سالاری رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران  در خصوص بررسی  اعتراض فرمانداری تهران  به متن مصوبه الزام شهرداری به حفاظت عرصه عمارت تاریخی فرهنگی عین‌الدوله افزود: این اعتراض در واقع اعتراض به مصوبه شورا نبوده و تنها به جهت درخواست مالک آن صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه موضوع عمارت عین‌الدوله در ابتدا بر اساس تذکر تند گویان ونیز در خواست مردم مطرح شد اظهار داشت: این پروژه در سال 75 به شهرداری منطقه تهران جهت ساخت مجتمع 24 طبقه و بر اساس مجوز کمیسیون ماده 5 واگذار شد که البته مصوبه سازمان میراث فرهنگی حکم ابطال این مجوز را صادر نمود.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران به واگذاری مجدد این زمین به سازمان سرمایه گذاری مسکن و صدور پروانه توسط شهرداری اشاره کرد و افزود: ایجاد ساختمان تجاری اداری خدماتی و فرهنگی مطابق پهنه S214 و با ایجاد 8 طبقه بر روی همکف موافقت شهرداری با این موضوع بود که البته در تاریخ 22 خرداد 92 پروانه دیگری مبنی بر ساخت 10 طبقه صادر شد.

سالاری با عنوان اینکه بهتر بود ملک مجاور عمارت عین الدوله جهت توسعه این فضا به آن اضافه می‌شد تصریح کرد: اکنون با مجوز صادر شده از سوی شهرداری حقوق مکتسبه ایجاد شده که تقاضای ما این است که تعداد طبقات به میزان عنوان شده در طرح تفصیلی یعنی 8 طبقه بازگردد و این درحالی است که معاون شهرسازی و معماری درنامه‌ای مصوبه شورای شهر را خلاف عنوان نموده و اظهار داشته است که شورا نمی تواند در این زمینه دخالت کند.

وی با بیان اینکه گفتمان معاون شهرسازی و معماری اشتباه است خاطر نشان کرد: حتی شهردار نیز در طول یکسال گذشته از چنین گفتمانی برخوردار نبوده و شهرداری باید از مصوبه شورای شهر تمکین کند چرا که مصوبه شورا ارجح تر از مصوبه شورای معماری منطقه است.

انتهای پیام/

برچسب ها: سالاری ، عمران ، معماری ، عمارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار