عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با تأکید بر اینکه دانشگاه‌های ما چند سالی است که کار پژوهشی در شأن دانشگاه صورت نداده‌اند، گفت: عدم فعالیت‌های زیربنایی در دانشگاه‌های ما باعث ورود خسارات سنگین در عرصه‌های فرهنگ و اقتصاد به جامعه شده است.

"سعید زیباکلام" در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه وزارت علوم یک پست سیاسی است، اظهارداشت: اینکه می‌گوییم وزارت علوم محل سیاست است نه از آن جهت که وابسته به جناح یا حزب خاص باشد، بلکه وزارت علوم و دانشگاه باید منشأ اثر در سیاست‌های کلان جامعه باشد.

استاد فلسفه دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه دانشگاه‌های ما چند سالی است که کار پژوهشی جدی و در شأن دانشگاه صورت نداده‌اند، اضافه کرد: عدم فعالیت‌های زیر بنایی در دانشگاه‌های ما باعث ورود خسارات سنگین در عرصه‌های فرهنگ و اقتصاد به جامعه شده است.

وی تغییرات پی‌درپی ریاست دانشگاه‌ها از سوی جریان‌های سیاسی را از دلایل اصلی دور افتادن دانشگاه از کارهای پژوهشی عنوان کرد و اظهارداشت: احزاب و تشکل‌ها مکان مناسبی برای جدال‌ها و کشمکش‌های سیاسی است، لذا نباید اجازه لشکری کشی‌ عده‌ای سودجو و سیاست‌ورز در دانشگاه داده شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران تصریح کرد: وزیر علوم هر کس که باشد باید در انتخاب‌ ریاست دانشگاه‌ها دقت کند تا محیط آرام دانشگاه دستخوش تلاطم‌های سیاست نشود.

زیباکلام در پایان خاطر نشان کرد: شخص معرفی شده برای پست وزارت علوم  نباید حتما یک شخص شاخص، پرسابقه و معروف باشد، بلکه مهم این است که این فرد فهمی از پژوهش، نیازها و رسالت جامعه داشته باشد تابتواند آن نیاز‌ها را به استعداد‌ها و توانمندی‌های جامعه گره بزند و به‌ این ترتیب برآورنده نیازهای ملی و علمی در کشور باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار