نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر گفت: مشکل ما با مذاکره نیست، بلکه مشکل ما با چگونگی مذاکره و الگوی حاکم مذاکره کننده است که از پیر جماران برخاسته و کدخدا را فقط امام زمان (عج) باید بداند، مشکل ما با یک توافق بد است، نه یک توافق خوب که حتما از مسیر کمک گرفتن از یک اپوزیسیون خارج نشین علیه ملت بدست نمی‌آید.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران؛ مهرداد بذرپاش نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در نطق میان دستور خود در صحن علنی مجلس امروز (سه‌شنبه ۲۰ آبان) اظهار داشت: جهان باید بداند که ایران راه خود را پیدا کرده است و تا قطع منافع آمریکا این جهانخوار و دشمن کینه توز مستضعفین جهان، با آن دشمنی آشتی ناپذیر دارد.  
 
عضو هیئت رئیسه مجلس بیان داشت: حوادث ایران نه تنها ما را لحظاتی عقب ننشانده است، بلکه ملت ما را در نابودی منافع آن کشور مصمم‌تر خواهد کرد. ما مبارزه سخت خود را علیه آمریکا شروع کرده‌ایم و امیدواریم فرزندانمان با آزادی از زیر یوغ ستمکاران، پرچم توحید را در جهان بیفرازند. ما یقین داریم که دقیقا وظیفه‌مان مبارزه با آمریکای جنایتخوار را ادامه دهیم، فرزندانمان شهد پیروزی را خواهند چشید.  
 
وی در ادامه افزود: این جملاتی را که برایتان خواندم به نظرتان برای چه کسی است؟ این نه جمله روزنامه خاصی است که دولت آن را متهم به بی‌سوادی و تندروی کند و آن را به جهنم حواله کند و نه جملات منتقدی است که آنرا افراطی و اقلیت و خاص بنامند، این جملات را اگر یکی از منتقدین می‌گفت چه چیز متهمش می‌کردند؟ تندروی، افراط، کم سوادی و یا کسی که پیام مردم را درک نکرده است؟ تعجب نکنید، این جملات مرشد و پیر ما امام خمینی کبیر است.  
 
بذرپاش تصریح کرد: این جملات معماری است که تمام ساختمان انقلاب را با توسل، توکل، خداترسی، استکبارستیزی، احترام به مردم، برخورد با فتنه و فتنه‌گری، خلع ید ابوموسی اشعری‌ها، برخورد بی‌مهابا با قاتلان مردم، رسوایی چهره نفاق بنی صدری، برخورد با کج‌اندیشی و تحجر، همت برای استقلال کشور و تاکید بر مسلمات دین چون امر به معروف و نهی از منکر و ساده زیستی را بنا نهاد.  
 
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: حال آیا سیاست خارجی دستگاه دیپلماسی ما بر این سیاق است؟ مشکل ما با مذاکره نیست، بلکه مشکل ما با چگونگی مذاکره و الگوی حاکم مذاکره کننده است که از پیر جماران برخاسته و کدخدا را فقط امام زمان (عج) باید بداند، مشکل ما با یک توافق بد است، نه یک توافق خوب که حتما از مسیر کمک گرفتن از یک اپوزیسیون خارج نشین علیه ملت بدست نمی‌آید.  
 
نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر اظهار داشت: آیا جان کری نیز در مذاکرات می‌گوید که اگر توافق نکنیم جمهوریخواهان در انتخابات پیروز می‌شوند؟ لااقل مثل خود آن‌ها مذاکره کنید تا بعد از شکست در انتخابات کنگره باز مسیرشان‌‌ همان بوده که هست، زیرا امنیت ملی کشورشان برایشان مهم است و این نشان می‌دهد که برای حل مشکلات و اختلافات داخلی از کمک خارجی بهره نمی‌گیرند.  
 
وی در ادامه افزود: کربلا درس مذاکره بود، ولی بد مذاکره‌ای انجام شد، مذاکره بین دل رباب و حرمله، مذاکره بین عمود آهنین و فرق شکافته قمر بنی‌هاشم، درست است تجلی مذاکره بین حضرت زینب (س) و یزید بود که در جواب یزید گفت که چیزی جز زیبایی در کربلا ندیدم. هنر دیپلماسی را باید در آنجایی دید که عده‌ای تجویز «نه غزه، نه لبنان» را کردند و عده‌ای هم سکوت و اکنون جزو مسئولان ارشد کشور هستند.  
 
عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: اگر نظام جمهوری اسلامی هم پای غزه و لبنان و سوریه، عراق نمی‌ایستاد، اکنون سرنوشت ما با آدمکشان داعش بود و باید در کف خیابان‌ها با آن‌ها می‌جنگیدیم و اگر کوتاه می‌آمدیم حتما این اتفاق می‌افتاد و اگر بنا بود به نصرت شما حقوقدان‌ها عمل می‌شد اکنون معلوم نبود در کربلا و نجف بر سر حرمین شریفیین چه می‌آمد. به خودتان ننازید، هنر دیپلماسی از مسیر انقلابیون می‌گذرد که فرزندش سید خراسانی است که گفت؛ انقلابی‌ام.  
 
بذرپاش تصریح کرد: هنر دیپلماسی از مسیر سرهنگ‌هایی می‌گذرد که شما در انتخابات با آنها آنگونه برخورد می‌کنید و هنوز برای دشمن که هرشب با کابوس حاج قاسم‌ها می‌گذارد و سر بر بالین نحسش می‌گذارد، میدان داری سید ما تعیین مسیر می‌کند.  
 
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه تصریح کرد: ژست‌های روشنفکری بعضی‌ها و میزان توهینشان به افسران جنگ نرم خیلی بیشتر از توهینشان به افسران رژیم صهیونیستی است، نمی‌دانم چرا همیشه در دوره مدیریت اصولگرایان یاد فتوحات صفویه می‌افتند و در زمان مدیریت دگراندیشان و اصلاح طلبان یاد قاجاریه، دوقطبی سازی در حوزه فرهنگ به ویژه مسلمات دینی چون امر به معروف و نهی از منکر برای سرپوش گذاشتن بر مشکلات داخلی و پرت کردن حواس جامعه از اتفاقات در حال رخ دادن از این نوع مدیریت‌هاست.  
 
نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر گفت: معرفی کردن وزرایی برای رای نیاوردن از این دست مسیر تحلیل می‌شود که چرا فضای سیاست داخلی را باید معطوف به این چنین جنسی کنیم تا مشکلات اصلی را کسی جستجو نکند.  
 
وی اظهار داشت: رشد بی‌رویه واردات به میزان ۷۰ تا ۸۰ درصد، رکود دامنگیر بسیاری از صنایع و بیکاری ناشی از این رکود نیز از این جنس بازی‌های ناجوانمردانه است و همچنین ندادن یارانه به تولید و ارائه مستقیم به مردم به این بهانه که در زیرساخت‌ها هزینه می‌شود و کارهای اساسی در حال انجام است و همچنین تعطیلی ساخت مسکن برای اقشار کم درآمد و تعطیلی بسیاری از پروژه‌ها و تورم را با عددسازی و آمار نمی‌توان جبران کرد.  
 
عضو هیئت رئیسه مجلس بیان داشت: بعضی‌ها در دولت مبتکر دروغ و اتهام‌اند و به جای پرداختن به هزاران مشکل زیست محیطی، مسئول کنترل کیفیت بنزین‌های تولید داخلی و سنجش امواج الکترومغناطیسی هستند که بعد از یکسال باید تشییع جنازه این اتهامات را برگزار کرد، اما نهادهای مسئول باید پیگیری کنند که چه کسانی از واردات بنزین سود بسیار نصیبشان شده است.  
 
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس خاطرنشان کرد: جا دارد به سرافراز این مسئول خطیر را تبریک گفته، زیرا به حق صدا و سیما یک دانشگاه عمومی است و همچنین از ضرغامی که با تلاش بی‌شائبه ۱۰ سال مدیریت هم به لحاظ کیفی و هم به لحاظ کمی و آثار نمایشی و مستدل البته با وجود مشکلات مالی توانست رکورد خوبی بزند، تقدیر و قدردانی می‌کنم.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: نماینده ، تهران ، ری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار