معاون دوره آموزشی متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت : استقرار پایه نهم در دوره اول متوسطه و خالی ماندن یک دوره در دوره دوم متوسطه از مسائل امروز این وزارتخانه است که در دستور کار نشست های آموزش و پرورش هم قرار دارد.

آقای زرافشان در حاشیه گردهمایی مدیران کل آموزش و پرورش منطقه 2 کشور درهمدان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران همدان افزود : با اجرای این طرح آموزشی ، شاهد تاثیر گذاری مطلوبی در بخش هایی چون نیروی انسانی / تجهیزات آموزشی و ساماندهی مجموعه های فرهنگی خواهیم بود.

او ادامه داد : امید است این طرح در سال تحصیلی 94-95 به اجرا در آید.

او درباره تعداد بازماندگان از تحصیل هم گفت : امسال 7 میلیون و 185 هزار و 497 دانش اموز در دوره ابتدایی نام نویسی شدند که با توجه به افزایش جمعیت دانش آموزی دراین مقطع و آمار ثبت احوال 250 هزار تا 300 هزار دانش اموز هنوز اقدام به نام نویسی نکرده اند.

زرافشان با اشاره به ناخالصی آمار ثبت احوال گفت : پیش بینی می شود 150هزار دانش آموز در دوره تحصیلی ابتدایی از تحصیل بازمانده اند.

معاون وزیر درباره تعداد دانش آموزان دوره اول متوسطه هم این تعداد را 2 میلیون و 56 هزار و 174 نفر اعلام و خاطرنشان کرد : 5 هزار دانش آموز هم در این دوره اقدام به نام نویسی نکرده اند.

زرافشان تصریح کرد : در دوره دوم متوسطه هم 3 میلیون و 173 هزار و 893 دانش اموز با نام نویسی مشغول به تحصیل هستند که با توجه به پایان تعلیم اجباری تحصیلی پیش از این دوره ، 110 هزار دانش آموز نام نویسی نکرده اند.

او پیش بینی کرد :260هزار دانش آموز در سال تحصیلی جدید از تحصیل بازمانده اند.

زرافشان درباره آخرین وضعیت سیستم های گرمایشی هم با بیان اینکه تعامل مطلوبی میان دولت و مجلس برای رفع این مشکلات است از وضعیت سیستم های گرمایشی ابراز رضایت کرد و گفت : برخی مدارس با برق سیستم های گرمایشی خود را راه اندازی کرده اند که باید در این باره هم راهکاهای بهتری ارائه شود.

انتهای پیام/ا


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.