رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح گفت: قضات در کنار نیروهای مسلح و نیروهای امنیتی نقش بی‌بدیلی در برقراری امنیت در جامعه دارند.

به گزارش حوزه حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، در مراسمی با حضور رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح و جمعی از مقامات محلی، رئیس سازمان قضایی و دادستان نظامی جدید استان سیستان و بلوچستان معرفی شدند.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح در این مراسم گفت: قضات در کنار نیروهای مسلح و نیروهای امنیتی نقش بی‌بدیلی در برقراری امنیت در جامعه دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدکاظم بهرامی گفت: بزرگترین آفت و آسیب برای قاضی، انحراف از مسیر حق و عدالت است و در واقع حق و عدالت باید محور کار قضات در کشور باشد که برقراری عدالت، امنیت را در جامعه به دنبال دارد.

وی به استقلال دستگاه قضایی اشاره کرد و ادامه داد: قوه قضاییه پناهگاه مردم است و هیچ مقامی حق دخالت در امور آن را ندارد و قاضی در تمام تصمیم‌گیری‌ها مستقل است و نباید طبق خواسته، میل و سفارش کسی عمل کند.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح، امنیت را مهمترین موضوع در استان‌های مرزی عنوان کرد و گفت: استان‌های مرزی کشور با توجه به شرایط حساسی که دارند باید از امنیت بیشتری برخوردار باشند که در این راستا وظیفه متولیان امور امنیت در این استان‌ها بسیار مهم است.

وی به اهمیت پیشگیری از وقوع جرم اشاره کرد و ادامه داد: این مهم در جامعه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و تمامی متولیان فرهنگی، برنامه‌ریزان سیاسی و اجتماعی، دانشجویان و نخبگان باید در این راستا فعال باشند و همکاری کنند تا شاهد کاهش آمار جرایم در سطح جامعه باشیم.

گفتنی است در این مراسم مرتضی تمییزی به عنوان رئیس جدید سازمان قضایی نیروهای مسلح سیستان و بلوچستان معرفی شد و از زحمات محمد صبوری قدردانی شد.

همچنین محمد میرشکاری به عنوان دادستان نظامی جدید استان سیستان و بلوچستان معرفی و از خدمات مرتضی تمییزی تقدیر به عمل آمد.

گفتنی است؛ محمد صبوری نیز به عنوان رئیس جدید سازمان قضایی نیروهای مسلح استان خراسان شمالی منصوب شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.