رفیعی گفت: من در دانشگاه نقاشی خواندم و در کنار کار اجرا، گویندگی،‌ بازیگری و دوبله‌ هم انجام داده اما این کارها را از هم قابل تفکیک نمی‌دانم.

حسین رفیعی مجری تلویزیون و گوینده رادیو در گفتگو با خبرنگار رادیو وتلویزیون باشگاه خبرنگاران در خصوص تفاوتهای مهارت گویندگی رادیو و اجرای تلویزیون گفت: حضور یک مجری تلویزیون در رادیو و یا بالعکس به سلیقه مدیران گروها و سردبیران بستگی دارد با دعوت از مجری تلویزیون برای اجرای یک برنامه رادیویی به عنوان کسی که چهره  و صدایش برای مردم آشناست امکان این وجود دارد به جذب مخاطب بیشتر کمک شود.

وی ادامه داد: گویندگان رادیو نیز به خاطر بیان قوی و تسلط بر دایره واژگان به تلویزیون می‌آیند همانند محمد صالح علا،‌ ژیلا صادقیان و حتی داریوش فرضیایی "عموپورنگ" از جمله گویندگان موفقی بودند که تلویزیون هم درخشیدند.

وی همچنین درباره سابقه کاری خود اظهار داشت: من در دانشگاه نقاشی خوانده‌ام و در کنار کار اجرا، گویندگی، بازیگری و دوبله هم انجام داده‌ام شاید اینها در ظاهر به هم ارتباطی نداشته باشند ولی من با تفکیل آنها از هم مخالفم هنرمندانی مثل امیر حسین مدرس علاوه بر توانایی در اجرا در خوانندگی نوازندگی و بازیگری هم موفق ظاهر شده‌اند یا حتی چاپلین در کنار بازیگری به موسیقی هم پرداخته پس دلیلی برای محدود کردن خود در یک عرصه وجود ندارد.

گوینده برنامه "اینجا شب نیست" رادیو جوان بیان کرد: مخاطب رادیو را سختگیرتر از تلویزیون می‌دانم و جدای از تواضع و تعارفات مالوف هنوز در رادیو از بزرگان خود یاد می‌گیرم و رفتارشان را مشق می‌کنم در این 17 سال کار متوجه شده‌ام که مطالعه و اطلاعات بالا چقدر می‌تواند کمک خوبی برای اجرای برنامه‌های ورزشی یا کارشناسی باشد و در واقع بدون داشتن اطلاعات و سواد کافی یک ماه هم نمی‌توان در تلویزیون دوام آورد.

وی تصریح کرد: کشور ما مردمانی مهربان و با محبتی دارد اما نقدهایی که به یکدیگر داریم خیلی منصفانه نیست من معتقدم امروزه هنر برای هنر خودخواهی است و هنر باید برای مردم باشد.

وی با اشاره به خاطره‌ای از دوران اجرای خود خاطر نشان کرد: زمانی که مسابقه تلفنی را اجرا می‌کردم یکی از عوامل از من خواست که شخصا برای اعطای جایزه یکی از برندگان بروم که ابتدا متعجب شدم اما زمانی که با آن فرد رو به رو شدم کاملا شگفت‌زده و خوشحال بودم زیرا آن خانوم با وجود نابینایی و بدون کمک از کسی توانسته بود در مسابقه تلویزیونی برنده شود و من خوشحال بودم که نابینایان هم برنامه مرا دیدند.


انتهای پیام/ اس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.