به گزارش حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی حوزه هنری کودک و نوجوان، سیداحمدموسوی صمدی، مدیر پژوهش حوزه هنری كودك و نوجوان، با اعلام این خبر، گفت: امروزه صنعت انیمیشنسازی در دنیا جایگاه ویژهای پیدا کرده است و به موازات صنعت سینما و یا گاه پیشتاز از آن، سعی در القای معانی خود به تفکر کودکان، نوجوانان و حتی بزرگسالان دارد . مدت زمانی که کودکان، صرف تماشای انیمیشنها میکنند، موجب تاثیرگذاری این محصولات، بر روند شکلگیری شخصیت، افکار و اعتقادات فردی و حتی جامعهپذیری آنان میشود، چرا که مهمترین عنصر در شخصیتپردازی اینگونه آثار، تخیل است.
وی افزود: «قهرمان» فردی است که سیری را از ابتدا تا پایان داستان طی میکند و ابرقهرمان؛ شخصیتی که دارای قدرتهای فوق طبیعی، لباس مخصوص نبرد و یا فقط مهارت خاصی در انجام کاری دارد و هر امکانی که داراست را در جهت منافع بشری به کار میگیرد.
موسوی صمدی دستیابی به اهدافی با محوریت موضوع قهرمان و ابرقهرمان در مجموعههای بلند پویانمایی را از ویژگیهای این گزارش عنوان کرد و گفت: قلمرو این گزارش، انیمیشنهای بلند غیرایرانی تولید شده در سالهای 2000 تا 2014 دارای قهرمان و یا ابرقهرمان، بوده است.
مدیر پژوهش حوزه هنری كودك و نوجوان تاکید کرد: این پژوهش در راستای مطالعات بنیادین برای تولید مجموعه پویانمایی در حوزه هنری کودک و نوجوان انجام شد و 46 مجموعه تلویزیونی دیگر کشورها مورد مطالعه تطبیقی و کارشناسی قرار گرفت و نظریات پژوهشگران و خبرگان اخذ و مورد تجزیه و تحلیل واقع شد.
موسوی صمدی، در پایان گفت: اصل پژوهش در این پژوهش مولفههای ابرقهرمان و شخصیتهای قهرمان در مجموعههای پویانمایی بوده است. همچنین تلاش شده است تا با بهرهگیری از کارشناسان دینی امکان بازمهندسی چنین شخصیتهایی در تولیدات مجموعه پویانمایی داخل کشور مورد بررسی قرار گیرد.
انتهای پیام/ اس