در شرایطی که هم‌اکنون مذاکرات هسته‌ای سه‌جانبه میان ایران، آمریکا و اتحادیه اروپا در مسقط در جریان است، رئیس‌جمهور آمریکا شب گذشته در سخنانی هشدار داد که این احتمال وجود دارد که هیچ توافقی به دست نیاید.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، جان کری، وزیر خارجه آمریکا روز گذشته در دیدار با محمدجواد ظریف، همتای ایرانی خود در پایتخت عمان دیدار کرد تا مشکلات کلیدی بر سر راه بن‌بست ایجاد شده در مذاکرات هسته‌ای را برطرف کند. این در حالی است که مهلت توافق هسته‌ای موقت 24 نوامبر به پایان می‌رسد، اما ایران و قدرت‌های جهانی در ماه‌های اخیر در دستیابی به توافقی که شبیه یک قرارداد جامع و بلندمدت باشد، ناتوان بوده‌اند.

بر اساس این گزارش، موضوعات اصلی مورد اختلاف تعداد سانتریفیوژهای ویژه غنی‌سازی اورانیومی است که ایران اجازه دارد در عوض لغو تحریم‌ها آن را حفظ کند و از سوی دیگر بازرسی‌های دقیق از سایت‌های هسته‌ای این کشور انجام شود.

در عین حال مدت پایدار ماندن توافق جامع میان ایران و 1+5 نیز دیگر موضوعی است که همچنان بر سر آن اختلاف وجود دارد.

در بخش پایانی این گزارش تصریح شده است: ایران بارها بر این نکته تاکید کرده است که هرگز اقدامی که فعالیت‌های هسته‌ایش را به عقب بازگرداند، انجام نخواهد داد.





انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار