رئیس سازمان نهضت سواد آموزی، گفت: عزم ملی برای ریشه کنی بی سوادی در کشور ضروری است.

 
به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران،از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به نقل از استان ایلام، علی باقرزاده در دیدار با استاندار ایلام اظهار کرد: سواد آموزی صرفا یک کار فرهنگی وآموزشی نیست بلکه در تمام زمینه ها تاثیر گذار بوده وباید در بدنه اجرایی کشور برای ریشه کنی بی سوادی عزم ملی وجود داشته باشد تا روند سواد آموزی شتاب بیشتری بگیرد.

رئیس سازمان نهضت سواد آموزی تصریح کرد: کار سواد آموزی و آموزش بزرگسالان کار سختی است و بین ارتکاب جرائم، عدم رعایت قوانین، بزهکاری های اجتماعی، امنیت شغل و در آمد افراد با سواد رابطه معناداری وجود دارد.
 
وی افزود: بی سوادی باید تا پایان برنامه پنجم توسعه در کشور به صفر برسد و برای تحقق این مهم همت مضاعف و بسیج همگانی لازم است در این راستا باید از ظرفیت بخش غیر دولتی بیشتر استفاد ه نماییم .

رئیس سازمان نهضت سواد آموزی بیان کرد: یکی از تجارب موفق سواد آموزی در جهان که ما هم باید در پی عملیاتی نمودن آن باشیم تلفیق سواد آموزی با مسئله اقتصادی و مشاغل خانگی است .

باقرزاده با تاکید بر این که خوشبختانه در استان ایلام دغدغه بی سوادی نداریم، استان ایلام در زمینه جذب پوشش حجم ابلاغی رتبه اول را در کشور دارا می باشد . 

انتهای پیام/
برچسب ها: نهضت ، کشور ، بی سوادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار