کلینیک‌های تخصص و فوق تخصص بیماری‌های شبکیه و زجاجیه و همچنین اطاق عمل سرپایی چشم و مرکز جراحی‌های رفع عیوب انکساری (لیزیک و لازک) با حضور وزیر بهداشت و درمان، رئیس دانشگاه و هیئت رئیسه و همرامان گرامی امروز ۱۹ آبان در بیمارستان طرفه افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران،  کلینیک تخصصی و فوق تخصصی شبکیه و زجاجیه شامل ۳ درمانگاه ویتره و رتین یک اطاق بینایی سنجی، ۲ یونیت و بخش تصویر برداری (فلوروسئین و مجهز‌ترین دستگاه oct) اطاق‌های لیزر با داشتن انواع لیزر و مجهز به کلیه تجهیزات مورد نیاز برای بیماران شبکیه در ۴۰۰ متر مربع دایر گردیده است. این مرکز همچنین دارای یک اطاق عمل جهت تزریقات داخلی چشم است. 

لازم به ذکر است، با توجه به افزایش روزافزون بیماران دیابتی و بیماری‌های شبکیه ناشی از آن ایجاد و توسعه این مرکز از ضروری‌ترین اقدامات در این راستا می‌باشد و علاوه بر آن پیش بینی انجام خدمات تشخیص درمانی برای نوزادان نارس و کانسرهای چشمی نیز در نظر گرفته شده است، نوسان کامل این بخش‌ها با همت خیرین گرامی جناب آقای پرنیان‌پور و آقای سعیدی‌نژاد (شرکت دارویی تهران شیمی) صورت گرفته است. 

مرکز جراحی رفع عیوب انکساری امروز افتتاح شد، این مرکز مجهز به دستگاه لیزر اگزایمر EXSOO آلیگراتو که در نوع خود مجهز‌ترین دستگاه در دنیا می‌باشد بوده و بیمارستان طرفه تنها دارنده این دستگاه در بیمارستان‌های دولتی می‌باشد، بیمارانی که نیازمند عمل‌های لیزیک و لازک جهت برداشتن عینک دارند در این مرکز مورد تشخیص و عمل قرار می‌گیرند، همچنین این مرکز دارای دستگاه‌های توپولایزر و اکولایزر جهت تشخیص عیوب انکساری چشم باشد، ‌جهت تجهیز این مرکز حدود ۲ میلیارد تومان هزینه گردیده است. 




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.