پپ گواردیولا سرمربی بایرن مونیخ به بارسلونا سفر کرد تا در انتخابات سبمولیک جدایی کاتالان از اسپانیا و البته اخراج باشگاه بارسلونا از لالیگا رأی مثبت دهد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، به نقل از یاهو اسپرت، بالغ بر 2 میلیون شهروند کاتالان طی یک انتخابات سمبولیک پای صندوق‌های رأی رفتند تا به تعیین قلمرو سرزمین کاتالان و جدایی آن از اسپانیا رأی مثبت دهند.

در میان رأی دهندگان چهره آشنایی وجود داشت. پپ گواردیولا مربی اسپانیایی بایرن مونیخ پس از پیروزی تیمش مقابل آینتراخت فرانکفورت بلافاصله به بارسلونا سفر کرد تا به جدایی زادگاه خود از اسپانیا رأی مثبت دهد.

گواردیولا می‌داند در صورت این جدایی تیمهای بارسلونا و اسپانیول از رقابت‌های لالیگا اخراج خواهند شد اما وی خواسته‌های سیاسی را به منافع ورزشی ترجیح داد.



احتمالاً گواردیولا نگرانی از بابت آینده باشگاه بارسلونا ندارد زیرا آنان دارای تیم بزرگی با امکانات مالی فراوان هستند. حتی اگر بارسلونا از لالیگا اخراج شود، آنقدر بازیکن در تیم‌های یک، دو و سه دارد که می‌تواند چندین باشگاه و تیم جدا از هم تشکیل داده و یک لیگ فوتبال مستقل برپا کند.

گواردیولا پس از انداختن رأی مثبت خود به صندوق گفت: امروز یک گام بسیار بزرگ برداشتیم. حضور در اینجا برای رأی گیری کار آسانی نبود اما اقدامی امیدبخش محسوب می‌شود. من اعتقاد دارم اگر همه یک چیز را بخواهند سیاستمداران باید به حرف آنان گوش دهند.

لازم به ذکر است، ساکنان منطقه کاتالان به دلیل اوضاع بد اقتصادی اسپانیا خواستار جدایی از این کشور و اعلام استقلال هستند.



هر چند ماریانو راخوی نخست وزیر اسپانیا انجام هر گونه رای گیری در این مورد را غیر قانونی دانسته و گفت: این انتخابات سمبولیک به دلیل مخالفت با قانون اساسی از درجه اعتبار ساقط است.

تا زمانی که من رئیس دولت هستم اجازه نمی‌دهم کاری خلاف قانون اساسی صورت بگیرد. هیچ کس حق ندارد وحدت اسپانیا را در هم بشکند.

انتهای پیام/

برچسب ها: بارسلونا ، صندوق ، امکانات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار