کارشناس وزنه برداری در خصوص اینکه روسای آسیایی از رضا زاده در خواست کرده‌اند که در انتخابات کنفدراسیون آسیایی شرکت کند گفت:این اتفاق‌ خوبی است که در بخش جهانی در وزنه برداری‌ در حال وقوع است.

 حسین توکلی‌ در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران‌ اظهار داشت: من از این موضوع اطلاع دقیقی‌ ندارم ولی اگر این چنین بود اتفاق خوشایندی‌ در عرصه وزنه برداری کشورمان خواهد افتاد.
 
وی افزود: قطب‌های خوب و مناسبی در وزنه برداری وجود دارد، مهم این است که ما بتوانیم از ایران هم نماینده‌ای داشته باشیم تا بتواند در کرسی کنفدراسیون آسیایی بنشیند و برای کشورمان افتخار آفرین باشند.
 
توکلی در ادامه در خصوص ارزیابی‌اش از تیم ملی وزنه برداری بیان کرد: مسابقات جهانی در حالی برگزار می‌شود که ما وزنه برداران خوبی مثل نصیر شلان و مولایی را در اختیار نداریم و در نهایت این باعث از دست دادن امتیاز زیادی از تیم ملی می‌شود.
 
وی ادامه داد: البته باید بگویم که بهرام زاده و کیاقدمی‌ که در وزن 105 کیلو گرم برای مسابقات حضور پیدا کرده‌اند تجربه مسابقات را دارند ولی رکورد‌شان بالا نیست، فقط می‌توانند رکورد نرمال‌ را بزنند و رتبه بیاورند ولی به نظرم نمی‌توان برای کسب مدال روی آنها حساب کرد زیرا آنها تجربه کافی برای مسابقات جهانی را ندارند.
 
کارشناس وزنه برداری تصریح کرد: کسب سهمیه المپیک در این مسابقات برای تیم ما ضروری است و وزنه برداران باید با آمادگی و روحیه مناسب روی تخته روند تا بتوانند وزنه را بالای سر ببرند، در این مسابقات کسب امتیاز اهمیت زیادی دارد و از مجموع هشت نفری که شرکت می‌کنند 6 نفر باید امتیاز لازم را کسب کنند تا سهمیه المپیک رو را بتوانند از آن خود کنند.
 
توکلی در ارتباط با اینکه آیا سبک وزن‌ها می‌توانند این بارنتیجه بگیرند و کسب مدال کنند، افزود: در مسابقات جهانی با این حجم زیاد وزنه برداری بعید می‌دانم که سبک وزن‌ها بتوانند کسب مدال کنند زیرا از کشورهای دیگر اغلب سبک وزن‌ها حضور می‌یابند و در این زمینه مهارت بیشتری دارند.
 
وی در خصوص حریفان وزنه برداران کشورمان اذعان داشت: در این مسابقات وزنه‌ها تقریباً مشخص است و در اوزان مختلف وضعیت از پیش تعیین شده است، در بعضی از اوزان حریف قدرتر از وزنه برداران ما حضور پیدا می‌کند. به طور مثال فرانسه یک وزنه بردار خوب و قدر دارد ولی بعضی از کشورها مثل روسیه و بلغارستان و حتی خود کشور قزاقستان وزنه برداران به نام و مطرحی دارد و حریفان با قدرت بدنی بالا در مسابقات حضور پیدا می‌کنند و این کار وزنه برداران ما را سخت می‌کند.
 
توکلی در خصوص شرایط تیم گفت: با اینکه ما با تیمی ناقص در مسابقات جهانی حضور پیدا کردیم ولی نباید دست روی دست گذاشت، وزنه برداران ما باید تمام تلاش خود را انجام دهند و بتوانند امتیاز لازم را به دست آورند.

کارشناس وزنه برداری همچنین بیان کرد: دو قهرمان خوب دنیا در تیم ملی حضور دارند، رستمی و سلیمی انسجام تیمی و شرایط ایده‌آلی دارند و می‌توانند خود را در همین مقام قهرمانی نگه دارند. تمام نگاه‌های مردم دنیا روی سلیمی است تا ببیند این رکورددار یک ضرب دنیا و قهرمان ملی کشورمان چگونه وزنه را با موفقیت بالای سر می‌برد.
 
توکلی در پایان خاطر نشان کرد: نگاه مردم دنیا روی وزنه برداری ما است و من امیدوارم که مسئولین این رشته بتوانند وزنه برداران خوبی به دنیا معرفی کنند تا بتوانند با وزنه‌های خوبی که بالای سر می‌برند، دردنیا حرف اول را بزنند.

انتهای پیام/
برچسب ها: تیم ، کنفدراسیون ، شرکت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار