یک نماینده مجلس گفت: تحریم‌‌‌‌‌ها در به وجود آمدن مشکلات بی‌تاثیر نبودند اما راه‌حل مقابله با تحریم‌ها کوتاه آمدن در برابر مطالبات غیرقانونی غرب نیست.

"حجت‌الاسلام و المسلمین حمید رسایی" نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به نوع ادبیات غرب به ویژه آمریکا در روند مذاکرات هسته‌ای اظهار داشت: غرب به دنبال این است که از طریق مذاکرات و توافقات به اهداف خود دست یابد و در صدد است با سوء استفاده از این مذاکرات بیشترین امتیاز را از جمهوری اسلامی ایران بگیرد.

وی ادامه داد: در طول یک سال اخیر بعد از توافقنامه ژنو، غرب چندبن بار ایران را به انحراف از اصول آژانس متهم کرده است و گزارش‌های ضد ایرانی آژانس بیانگر این امر است در حالی که ایران ذره‌ای خارج از چارچوب‌های حقوقی و قانونی حرکت نکرده است.

این نماینده مجلس تاکید کرد: اگر تیم مذاکره کننده هسته‌ای در مذاکرات از خطوط قرمز و منافع ملی کوتاه بیایید علی رغم پرداخت یک سال هزینه، به جای اول باز خواهد گشت البته با این تفاوت که دیگر بسیاری از توده‌های مردم  به دورغ بودن این ادعا که " اگر ما در برابر آمریکا کوتاه آییم، آنها از لجاجت دست بر خواهند داشت" پی خواهند برد.

وی افزود: با این وجود جریانی که داخل کشور تلاش دارد به القای این موضوع بپردازد که "پایان مشکلات کشورمان کوتاه آمدن در برابر زیاده خواهی آمریکاست" خلع سلاح خواهد شد، اگر مقاومتی کردیم برای این بود که بتوانیم بدون پرداخت یک سال هزینه به اهداف دسترسی پیدا کنیم.

رسایی با اشاره به تحریم‌ها تصریح کرد: تحریم‌‌‌‌‌ها در به وجود آمدن مشکلات بی‌تاثیر نبودند اما راه‌حل مقابله با تحریم‌ها کوتاه آمدن در برابر مطالبات غیرقانونی غرب نیست چرا که راه‌حل تحریم‌ها اتکا به توان داخلی، نگاه نکردن به دست دشمن و برنامه‌ریزی بدست جوانان کشورمان است، در طول یک سال گذشته شاهد بودیم که تحریم‌ها و توهین‌ها بیشتر شده و در برابر هزینه‌ها سودی نبردیم تنها سودش این بود که با این هزینه سنگین توانستیم به بخش‌های مختلف جامعه این پیام را دهیم که "تفکری که ادعا می‌کند ما کوتاه آییم مشکلات حل می‌شود" اما این تفکر زنگ زده است.   
 
این نماینده مجلس با اشاره به کاهش قیمت نفت و مشکلات پیش روی کشورمان اظهار داشت: روندی که دولت طی این یک سال پیش گرفته مانع از گشایش اقتصادی در زندگی مردم شده است در صورتی که دولت به عنوان مجری وظیفه داشت برای اقتصاد مقاومتی برنامه ریزی کند.
 
وی در پایان با اشاره به ادعای آلوده بودن بنزین خاطر نشان کرد: این ادعا موجب شد که مجلس با استفاده از کمیسیون اصل 90 با دعوت از وزارت نفت، محیط زیست و استاندارد به این موضوع رسیدگی کند و این نتیجه حاصل شد که ادعای آلوده بودن بنزین‌های داخلی دروغ بود و متاسفانه موجب خروج سرمایه هنگفت بابت واردات بنزین شد، این بی‌تدبیری خلاف اقتصاد مقاومتی است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار