شیخ حسن الجبوری یکی از بزرگان منطقه العلم در شرق تکریت اعلام کرد داعش به ساکنان این منطقه 4ساعت مهلت داد تا این منطقه را ترک کنند، این در حالی است که این ساکنان در انتظار شروع ساعت صفر برای آزاد سازی مناطق خود از دست داعش به سر می برند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، الجبوری به السومریه نیوز گفت "داعش از طریق بلندگوهای مساجد اعلام کرد فرزندان عشیره الجبور ساکن در منطقه حاوی العلم در شرق تکریت 4 ساعت فرصت دارند تا منازل خود را ترک کنند، در غیر این صورت به آنها حمله خواهد کرد.

او بیان کرد این تهدیدات در حالی صورت می گیرد که پیش از این در اثر پرتاب خمپاره ای  در منطقه حاوی العلمیک نفر از اعضای داعش کشته و یک نفر دیگر زخمی شدند.

الجبوری افزود علت اعمال فشار داعش به اهالی ناحیه العلم و عشیره الجبور، ترس داعش از پیشروی نیروهای امنیتی در مناطق شمال تکریت و بیجی است".

او گفت: صدها خانواده در این ناحیه منازل خود را ترک کرده و به نزد اقوام خود در مناطق مجاور پناهنده شدند.

او این مساله را دلیلی برای شکست داعش برشمرد، بخصوص اینکه فرزندان این عشیره آماده آزادسازی تکریت و منتظر ساعت صفر هستند.

همچنان برخی از مناطق استان صلاح الدین شاهد عملیات نظامی است و این پس از آن صورت گرفت که مسلحان استان نینوا را در 10 ژوئن به کنترل کامل خود درآوردند. 

استان الانبار نیز از این گونه حوادث به دور نمانده است، و شاهد عملیاتی برای مبارزه با تروریست‌هایی که در این نواحی مستقر شدند، بوده است. 



انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار