واشنگتن پست نوشت: مذاکرات دیروز وزرای خارجه ایران و آمریکا در عمان درباره یک قرارداد هسته ای تا پاسی از شب ادامه یافت.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، روزنامه واشنگتن پست در گزارشی به قلم "کارول مورلو" نوشت: تلاش جدی برای پیشرفت در مذاکرات، موجب شد مذاکره کنندگان ایران و آمریکا یکشنبه شب تا دیروقت به گفتگو ادامه دهند.

جان کری وزیر خارجه آمریکا، محمد جواد ظریف وزیرخارجه ایران و کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بعداز ظهر دیروز به مدت سه ساعت و دیشب نیز به مدت دو ساعت با هم گفتگو کردند. 

یک مقام رسمی آمریکا گفت مذاکرات دوشنبه صبح در مسقط از سرگرفته خواهد شد.

صِرف این حقیقت که مذاکرات هنوز ادامه دارد، حاکی از آن است که هنوز امکان پیشرفت وجود دارد. 

واشنگتن پست افزود: اختلافات مهم همچنان حل نشده باقی است از جمله سطحی از ظرفیت غنی سازی اورانیوم که به ایران اجازه حفظ آن داده خواهد شد ‌و سرعت لغو تحریم های بین المللی. اگر تا ضرب الاجل مقرر بتوان اصول اساسی را حل و فصل کرد، می توان به گفتگوها درمورد جزئیات ادامه داد. 

لغو دائمی تحریم های آمریکا باید به تصویب کنگره برسد. چنین کاری سال آینده با کنترل جمهوری خواهان بر سنا دشوارتر خواهد شد. 

طبق قرارداد موقت که مورد توافق قرار گرفت، ایران موافقت کرد غنی سازی اورانیوم را بالای پنج درصد متوقف کند،‌ سانتریفیوژهای بیشتری نصب نکند و ذخیره اورانیوم خود را افزایش ندهد. در عوض،‌ برخی تحریم ها در مورد ایران لغو شد. اما روند دستیابی به یک توافقنامه نهایی دشوار است

در عین حال در عمان که دور جدید گفتگوها جریان دارد، طرفهای مذاکره کننده تاکید دارند که می توان تا ضرب الاجل تعیین شده به نتیجه رسید. 
 


انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار