عوامل "فیلم شیار143"و دیگر اهالی سیاست‌ و هنر در مورد فیلم "شیار143" و موفقیت آن گفتند.

به گزارش خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران "شیار143" فیلم تحسین شده مخاطبان سی و دومین جشنواره فیلم فجر قرار است از روز چهارشنبه 21 آبان ماه بر روی پرده سینما نقش ببندد؛ به همین بهانه و در حاشیه افتتاحیه اکران این فیلم که با حضور مادران شهید عصر روز شنبه در برج میلاد برگزار شد با عوامل این فیلم سینمایی گفتگویی داشتیم که در ادامه آن را می خوانید:

"نرگس آبیار" کارگردان فیلم سینمایی "شیار 143" در حاشیه مراسم افتتاحیه این فیلم در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص علت برگزاری افتتاحیه این فیلم با حضور 143مادر شهید بیان کرد: به نظر من بهترین شکل قضیه این بود که فرش قرمز زیر پای مادران شهید که فرزندانشان را تقدیم این سرزمین کردند، پهن شود. البته هنرمندان و ورزشکاران هم در این مراسم حضور داشتند اما مهمانان اصلی  افتتاحیه ما، مادران شهدا بودند.


آبیار در مورد علت استقبال مردم از این فیلم در جشنواره های مختلف گفت: ما در فیلم "شیار143" سعی کردیم بدون این که حرفی را به مخاطب تحمیل کنیم، واقعیت‌های جنگ را نشان دهیم و با یک نگاه انسانی به قضیه پرداختیم و منکر این قضیه هم نمی توان شد که برکت و دلیل اقبال مردم موضوع فیلم هم بود زیرا زندگی مادر یک رزمنده را روایت می‌کرد.

این کارگردان در خصوص حال و هوای تماشای فیلم با حضور مادران شهدا اظهار داشت:‌من جایزه اصلی ام را از مادران شهدا گرفتم، زیرا در زمان اکران این اثر در جشنواره‌های مختلف همیشه به من دل گرمی می دادند و امشب هم برای من یکی از آن شب‌هاست و منتظر بازخورد فیلم پس از نمایش عمومی هستم.

وی از پیش بینی خود در مورد استقبال مخاطبان در اکران عمومی گفت:‌همان طور که در جشنواره فیلم فجر و مقاومت "شیار143" بهترین فیلم از نگاه مردم شد به طور قطع این حمایت‌ها در اکران عمومی هم ادامه خواهد داشت.

*حضور در فیلم "شیار143" برای من افتخار است

مهران احمدی بازیگر نقش "سیدکرمانی"‌ در فیلم "شیار143" در خصوص ایفای نقش در این فیلم گفت:‌ من فکر می‌کنم نمره اصلی را باید مادران شهدا  به این فیلم بدهند و از نظر من جواب مثبت هم از آن‌ها گرفتیم، به همین دلیل من افتخار می‌کنم که در "شیار143" ایفای نقش کردم و شاید این کار ادای دینی به همه این مادران بسیار عزیز برای ما باشد.



احمدی در مورد علت اصلی ارتباط خوب رمردم با فیلم "شیار143" بیان کرد: به طور قطع دلیل استقبال این است که همه کسانی که در این فیلم بازی کردند، با دلشان آمدند و سفارشی کار نکردند و فقط به سفارش دلشان در این فیلم حضور داشتند و تجربه نشان داده که هر چه از دل برآید بر دل می نشیند.

"جواد عزتی" که در فیلم "شیار143" نقش کوتاهی را داشت در خصوص مراسم افتتاحیه و اکران این فیلم گفت:‌ دیدن فیلم با حضور مادران شهدا برای ما حس و حال خوبی داشت، اما برای آن‌ها سخت بود و اگر من تصمیم گیرنده بودم افتتاحیه را با حضور مادران شهدا برگزار نمی‌کردم، زیرا ما باید  این قضیه را برای خودمان یادآوری کنیم و یادآوری برای مادرانی که خود اصل قضیه بودند، دردناک خواهد بود.



عزتی ادامه داد:‌ ذره ذره این فیلم واقعیت است و چیزهایی است که با   چشم خود دیدیم و لمس کردیم و حتی کسانی از خارج کشور که این موضوع را ندیدند و لمس نکردند هم از تماشای این فیلم لذت می برند. من خودم برای اولین بار بود که فیلم را می‌دیدم و الان تحت تاثیر فیلم هستم و دوست ندارم زیاد راجع به آن حرف بزنم، اما فکر می‌کنم فروش خوبی در گیشه داشته باشد، زیرا مردم ما این احساس‌ ما را به خوبی لمس کردند.

*صاحبان اصلی "شیار143" مادران شهدا هستند

محمد حسین قاسمی تهیه کننده فیلم" شیار 143" در خصوص حضور مادران شهید در افتتاحیه این فیلم گفت:  فیلم "شیار143" در جشنواره فیلم فجر سه سیمرغ گرفت و بهترین فیلم از نگاه مردم شد و جوایز مختلفی از جشنواره‌های داخلی و خارجی گرفت، اما اصلی‌ترین توفیق این فیلم این است که هر جا از "شیار143" تقدیر می‌شود قبل آن از مادران شهدا تقدیر می‌شود و این بدان معنا است که فیلم توانسته قهرمان خود را به خوبی معرفی کند.

قاسمی اظهار داشت:‌صاحبان اصلی فیلم "شیار143" مادران شهدا هستند و حضور مادران شهیدان در مراسم افتتاحیه به عنوان قهرمانان فیلم، توفیق بزرگی برای ما است و نبود قهرمان فیلم در مراسم افتتاحیه فیلم، به نظر من قابل قبول نیست.

*رسالت دولت توسعه و تشویق فرهنگ و ایثار است

حجت الاسلام و المسلمین "مصطفی پور محمدی" وزیر دادگستری که در مراسم افتتاحیه فیلم "شیار 143" حضور داشت در خصوص حمایت دولت از چنین فیلم‌هایی بیان کرد:‌ تجلیل از شهادت، ایثار و مادران شهدا نیاز جدی زندگی امروز ما است و دولت هم به این آرمان وفادار و پایبند است و در واقع یکی از رسالت‌های خودش را تشویق و توسعه این فرهنگ می داند و ما هم امروز برای تشویق، ابراز ارادت و تکریم از این گونه فعالیت‌ها در این مراسم شرکت کردیم.



وی ادامه داد: حس و عاطفه شدید مادران شهدا به فرزندان ایثارگرشان جاذبه‌ای است که همه را به دور خود جمع و با احساسات و عواطف پاک مادران شهید همراه می‌کند.

پورمحمدی در پایان گفت:‌ زندگی جامعه و تاریخ ما پر از ایثار، شهادت و صحنه‌های متعالی مادران و زنان بزرگوار کشورمان است و در حال حاضر هم در مقابل فشار استکبار آمریکا، رژیم صهیونیستی و داعش فرهنگ شهادت و ایثار جزء ابزار جدی زندگی امروز ما به شمار می رود.

*تبریک به سازندگان فیلم

آزاده نامداری مجری تلویزیون که در مراسم افتتاحیه فیلم "شیار143" حاضر بود در خصوص حضور خود در این مراسم به عنوان مهمان نه مجری بیان کرد: هر وقت که من در مراسمی حضور دارم، نباید اجرا داشته باشم و من هم امروز مثل تمام کسانی که دعوت شده بودند برای تماشای این فیلم آمدم و حس خیلی خوبی هم از فیلم گرفتم و باید تبریک گفت به کسانی که این فیلم را ساختند، زیرا این فیلم قرار است بر روی پرده سینماها برود و مردم در آن زندگی کنند.
 


من به دلیل این که در جشنواره فجر موفق نشدم فیلم را ببینم قبل از این که به مراسم افتتاحیه بیایم از کسانی که فیلم را دیده بودند، فضای فیلم را پرسیدم و همه گفتند خیلی فیلم تاثیر گذاری است  و در واقع خودم را آماده چنین فضای خاصی کرده بودم و حضور مادران شهیدان هم در این مراسم فضا را زیباتر کرده بود و حال و هوای خوبی داشت.

 
انتهای پیام/ اس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار