مدیر کل کمیته امداد استان گفت: ٧٠درصد از مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) در مشهد، حاشیه نشین هستند.

بهگزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، علی اصغر حاجی نقی گفت: کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی در حال حاضر بیش از ٤٠٠هزار مددجو را تحت پوشش خود دارد و به آن ها خدمات حمایتی ارائه می کند.

وی با بیان اینکه مسکن و اشتغال دو مشکل عمده مددجویان در حاشیه شهر مشهد است، افزود: در این راستا کمک به معاش زندگی و فراهم کردن زمینه اشتغال این مددجویان، پرداخت مستمری نقدی و همچنین توزیع محصولات فرهنگی در دستور کار اداره کل کمیته امداد امام خمینی(ره)قرار دارد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی اظهار داشت:؛ با وجود اینکه حمایت های کمیته امداد از مددجویان، بخشی از کاستی های زندگی خانوارهای نیازمند را جبران می‌کند اما نظر به بالا بودن هزینه های زندگی، این حمایت ها کفاف تمام هزینه ها را نمی کند. 

حاجی نقی همچنین خاطرنشان می کند: مراکز خیریه نیز عمدتا مخاطبان خود را از نیازمندان ساکن در حاشیه شهر انتخاب می کنند اما فعالیت اغلب این مراکز در مناطق حاشیه ای صحت ندارد.

وی بااشاره به اجرای طرح «فلاح» گفت: در قالب این طرح، رابط های فرهنگی به خانه های مددجویان مراجعه کرده و با تحصیل شبکه مشکلات آن ها در حوزه های عقیدتی، فرهنگی و تربیتی، خدمات مورد نیاز هر خانواده را تعریف می کند.

وی افزود: در راستای تحکیم بنیان خانواده، آموزش های لازم به خانوارهای مددجوی تحت پوشش این نهاد ارائه می شود.

انتهاي پيام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.