سمیعی گفت: اقدام مناسبی در تدوین کتاب ارزشگذاری رخ داده است و برای اولین بار سهم حرفه‌ای برای خدمات آزمایشگاهی تعریف شدکه به دلیل عدم مشارکت انجمن ها در این فرایند ممکن است مورد اعتراض گروهی قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، سیامک سمیعی مدیرکل آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: فرصت برای فعالان حوزه آزمایشگاه که این نوع خدمات را ارائه می‌دهند همیشه فراهم بوده است. هیچ آزمایشگاهی نمی‌تواند بدون تعیین قیمت تمام شده برای خودش دست به ریسک بزند و به دنبال فناوری خاصی برود به ویژه اگر این فناوری شناخته شده نباشد و ممکن است بیماران زیادی نداشته باشد. 

وی افزود: در ماههای گذشته فرصتی طلایی داشتیم و در مقدمه برنامه نظام سلامت نیز اتفاق افتاد و آن این بود که انجمن‌های آزمایشگاهی می‌توانستند در تعیین قیمت تمام شده خرید تجهیزات مشارکت کنند و این امر هیچگاه در ایران اتفاق نیفتاده است. 

سمیعی اذعان داشت: اگر ما در هیچ یک از حوزه ها مشارکت انجمن‌های علمی را نداشته باشیم مبنایی برای تعرفه نخواهیم داشت. همکاران من در وزارت بهداشت بدون اینکه پشتیبانی‌هایی برای تعیین قیمت خدمات داشته باشند در این حوزه خوب عمل کردند چراکه بدون قیمت تمام شده نمی‌توان به تعرفه‌ها رسید و مسئولان وزارت بهداشت با ارزیابی تعرفه‌های بازار اقدام به تعیین تعرفه ها کردند و این امر نشان می‌دهد که حسن نیت داشتند و خیلی حساس بودند تا اشتباه فاحشی که سرنوشت آزمایشگاه‌ها را تغییر دهد،رخ ندهد و مطمئنم که اگر نظام آزمایشگاهی کشور وارد این حوزه نشود و تعرفه ها را مشخص نکند هیچگاه تعرفه واقعی در حوزه آزمایشگاه نخواهیم داشت. 

سمیعی در پایان گفت: علاوه بر آن اقدام مناسبی در تدوین کتاب ارزشگذاری رخ داد و برای اولین بار سهم حرفه‌ای برای خدمات آزمایشگاهی تعریف شد که به دلیل عدم مشارکت انجمن ها در این فرایند ممکن است مورد اعتراض گروهی قرار گیرد ولی گوش شنوا در وزارت بهداشت وجود دارد و هر نوع کار کار‌شناسی که لازم است می‌تواند در وزارت بهداشت مطرح شود.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار