رئیس جمهور امریکا به منظور شرکت در نشست منطقه ای اپک ، وارد چین شد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از خبرگزاری  فرانسه،  "باراک اوباما " رئیس جمهور امریکا دوشنبه به منظور شرکت در نشست منطقه ای اپک ، وارد پکن پایتخت چین شد. 

توقف اوباما در پکن، نخستین بخش از سفر یک هفته ای وی به منطقه آسیا محسوب می شود.

رئیس جمهور امریکا قرار است بامداد امروز با "جوکو  ویدودو" همتای اندونزیایی خود ملاقات و سپس در نشست همکاری های اقتصادی آسیا - اقیانوسیه (اپک ) در پایتخت چین سخنرانی کند.

هدف از برگزاری نشست همکاری های اقتصادی آسیا-اقیانوسیه توسعه همکاری های اقتصادی در این منطقه اعلام شده است. برگزاری این نشست همچنین فرصت بسیار خوبی است برای کشورهای منطقه آسیا-اقیانوسیه که با اختلاف نظرات شدیدی دارند و می توانند در این نشست راهکارهای دیپلماتیک را برای حل مشکلات خود بررسی کنند.

نشست دو روزه همکاری های اقتصادی آسیا-اقیانوسیه با حضور بیست و یک کشور از جمله آمریکا، ژاپن و کره جنوبی برگزار می شود. مسئولان چین بعنوان میزبان نشست همکاری های اقتصادی آسیا- اقیانوسیه انتظار دارند این نشست به تحقق ایده ایجاد منطقه آزاد تجاری در منطقه کمک کند چون طرح مشابهی که آمریکا در این خصوص برای منطقه پیشنهاد کرده بود اکنون متوقف شده است. توسعه سرمایه گذاری های منطقه ای و توسعه طرح های ابتکاری از دیگر محورهای نشست دو روزه پکن خواهند بود. نشست همکاری های اقتصادی آسیا-اقیانوسیه عالی ترین نشست بین المللی است که "شی جینگ پینگ" رئیس جمهور چین از زمان به قدرت رسیدن در این کشور از دو سال قبل میزبانی آن را برعهده دارد.


انتهای پیام/
برچسب ها: اوباما ، وارد ، چین ، اپک ، منشست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار