رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: تحقیق کمیسیون برنامه و بودجه بیانگر عملکرد شفاف مالی سمن ها است.

 
به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، دو هفته پیش بود که مختاباد عضو اصلاح طلب شورای شهر در جلسه علنی با حضور اصحاب رسانه در واکنشی شدید اظهاراتی را در خصوص واریز مبلغ میلیاردی یکی از اعضا از حساب ستاد سازمان‌های مردم نهاد شهرداری (سمن‌ها) به حساب خویش عنوان نمود و از  رئیس شورا درخواست کرد تا پیگیر این مسئله باشد ضمن اینکه این عضو شورا تاکید کرد در صورت عدم پیگیری اعضا شورا از سازمان بازرسی کشور درخواست بررسی این موضوع را خواهد داشت.

اما هر چند رئیس شورا بلافاصله پس از اظهارات مختاباد پاسخهایی مبنی بر عدم امکان برداشت از این حساب با توجه به دو امضا بودن آن بیان نمود اما تهدیدهای وی با انتشار خبری از جانب ایشان بلافاصله پس از جلسه علنی در یکی از خبرگزاری‌ها مبنی بر فرصت دو هفته به فرد مذکور جهت ارائه اسناد و شکایت به سازمان بازرسی در صورت عدم تحقق این امر مجددا تکرار شد.

نکته مهم توجه به این موضوع است که اکنون این شخص از رئیس شورا درخواست ارائه گزارش بیان جزئیات عملکرد و هزینه‌کرد ستاد سازمان های مردم نهاد را نموده که این درخواست در واقع به نوعی اعتراف ضمنی به بیان این مسئله یعنی اتهام بدون برخوردای از هر گونه سندی است چرا که اگر این فرد خود به خوبی از ریز عملکرد و مخارج این ستاد  آگاهی داشت قطعا با ارائه آن در صحن شورا می‌توانست به ادعای خود سندیت بخشد.

صحت  و یا عدم صحت این درخواست مختاباد از رئیس شورا مسئله‌ای است که رئیس کمیسیون برنامه و بودجه به آن در پاسخ به  باشگاه خبرنگاران این گونه توضیح می‌دهد.

علیرضا دبیر ریس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران، در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، از بررسی عملکرد مالی ستاد سازمانهای مردم نهاد مطابق ارجاع درخواست یکی از اعضا توسط مهندس چمران به کمیسیون برنامه و بودجه خبر داد و گفت: یکی از اعضای شورا درخواستی مبنی بر ارائه جزئیات و ریزهزینه ها و عملکرد ستاد سازمان های مردم نهاد و نیز ستاد شورایاری ها را به رئیس شورا ارائه داد که مهندس چمران نیز با ارجاع نامه ایشان به کمیسیون برنامه و بودجه از بنده خواستند این موضوع را بررسی کنم.

وی با اشاره به تشکیل دو جلسه درخصوص برسی هزینه و عملکرد ستاد سازمانهای مردم نهاد شهرداری تهران با حضور اعضاء آن در کمیسیون برنامه و بودجه شورا اظهار داشت: مطابق جلسات برگزار شده و بررسی های صورت پذیرفته هیچگونه اقدام غیر قانونی در رابطه با هزینه و اعتبارات این سازمان صورت نپذیرفته است.

دبیر به تاییدیه بانک شهر پیرو درخواست شخص مورد اتهام درخصوص ارائه سوابق ستاد سازمانهای مردم نهاد(سمن ها)اشاره نمود و تصریح کرد: مطابق این تاییدیه نیز حق برداشت هرگونه وجهی از این حساب با دو امضاء صورت می پذیرد که این امر نیز به نوعی  موید شفافیت عملکرد مالی این سازمان است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با عنوان اینکه کمیسیون برنامه و بودجه مطابق بررسی های خود آماده ارائه گزارش درشورا است؛ یادآور شد: بیان این گزارش در صحن علنی و یا غیر علنی وابسته به تدبیر و تصمیم رییس شورا است اما مطابق بررسی کمیسیون برنامه و بودجه هیچ گونه مسئله ای در رابطه با عملکرد منفی سمن ها وجود نداشته است.

دبیر تصریح کرد: البته پیشنهاداتی نیز از سوی کمیسون برنامه و بودجه پیش بینی شده که همزمان با ارائه گزارش در صحن شورا ارائه خواهد شد.

وی بررسی جزئیات عملکرد ستاد شورایاریها علاوه بر سازمانهای مردم نهاد از رییس شورا را یکی دیگر از اقدامات کمیسیون برنامه و بودجه عنوان کرد و گفت: گزارش عملکرد 6ماهه شورا نیز نظیر شهرداری آماده شده که بلافاصله پس از دستور رییس شورا ارائه خواهد شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: شورا ، برنامه ، بودجه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار