مدیرکل دفتر توانمندسازی سازمان بهزیستی کشور گفت: صدورکارت‌‌های جدید معلولیت 95 درصد پیشرفت داشته‌است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران سمنان، کیوان دواتگران با اشاره به فراهم بودن همه زمینه‌های صدور کارت‌های جدید معلولیت در کشور، گفت: این کارت‌ها در آینده‌ای نزدیک برای همه معلولان کشور صادر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تشخیص معلولیت که از 3 سال پیش در دستور کار دفتر توانمندسازی قرار گرفت؛ امروز به‌صورت فراگیر در همه استان‌های کشور انجام می‌شود.

دواتگران با اشاره به اینکه صدورکارت‌‌های جدید معلولیت 95 درصد پیشرفت داشته‌است تصریح کرد: این طرح تنها منتظر نرم‌افزارهای واسطی است که کارت‌های جدید معلولیت را به‌صورت کشوری برای افراد معلول صادر شود، همه کارهای آن انجام‌ شده است.

مدیرکل دفتر توانمندسازی سازمان بهزیستی کشور افزود: اقداماتی که در راستای توانمندسازی افراد معلول صورت می‌گیرد از مراقبت‌ها در مراکز شبانه‌روزی و آسایشگاهی آغاز می‌شود تا مباحث مرتبط با مراکز توان‌بخشی روزانه و اعطای وسایل کمک توان‌بخشی، حرفه‌آموزی، آموزش و کسب مهارت‌ها ادامه دارد.

کیوان دواتگران با اشاره به اینکه ایران در کشورهای منطقه از موفق‌ترین کشورها در زمینه توان‌بخشی مبتنی بر جامعه است ابراز امیدواری کرد: با اعتباراتی که در این دو سال تخصیص‌یافته تا پایان سال 94 بتوانیم همه روستاهای کشور را زیر پوشش خدمات توان‌بخشی مبتنی بر جامعه دهیم.

انتهاي پيام/ا


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.