رییس جمهوری افغانستان روز شنبه در آغاز اجرای برنامه پنج ساله برای توانمند سازی زنان افغان با تاکید بر لزوم تغییر بنیادی در زندگی زنان افغان گفت: دولت وحدت ملی افغانستان خواهان تقویت نقش اجتماعی، سیاسی و اقتصادی زنان در افغانستان است.

به گزارش  گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، "محمد اشرف غنی"، به نقش تاثیرگذار زنان از صدر اسلام تا کنون پرداخت و گفت: نهادهای اجتماعی زنان باید بیش از پیش تقویت شوند تا نقشی فعال در جامعه بر عهده گیرند.

وی خاطرنشان کرد که دولت وحدت ملی افغانستان مصمم است تغییری بنیادی در مشارکت زنان در عرصه های مختلف اجتماعی ایجاد کند و نقش زنان در افغانستان پررنگتر شود.

رییس جمهوری افغانستان با این وعده که از محل کمکهای خارجی، دانشگاه ویژه زنان که توسط خود آنان مدیریت شود، در کابل ایجاد خواهد شد، گفت: یک زن نیز به عنوان عضو دادگاه عالی افغانستان برگزیده خواهد شد.

برخی رسانه های افغانستان نوشتند که آمریکا در این برنامه مشارکت دارد و پیام باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا نیز در این نشست قرائت شد.

گفته می شود در این برنامه 75 هزار زن در بخشهای مدیریت، تجارت، اقتصاد و فعالیتهای اجتماعی بهره مند خواهند شد و مراکز آموزشی زنان ایجاد می شود تا تعدادی از آنان در بخشهای گوناگون آموزش ببینند.
/انتهای پیام
منبع:ایرنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار