معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه 22 گفت: اداره سلامت حوزه معاونت اجتماعی و فرهنگی منطقه 22 همزمان با فرا رسیدن روزجهانی دیابت 23 آبان ماه 93، ایستگاه های پایش رایگان قند خون را در محدوده شمال غرب تهران برپا می کند.

 به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ،هوشیار معاون امور اجتماعی وفرهنگی منطقه 22 با اعلام این خبر گفت:اداره سلامت منطقه، طی هفته ملی دیابت از 20 تا 26 آبان ماه، با شعار "تغذیه سالم با صبحانه آغاز می شود" ویژه برنامه هایی را برای شهروندان برگزار خواهد کرد. ایستگاه های سلامت با هدف پایش رایگان قند و فشار خون، مشاوره پزشکی، مشاوره تغذیه و ... در مساجد، میادین میوه و تره بار، بوستان ها، سرای محله های نهگانه، ایستگاه های مترو و دیگر اماکن پر تردد در هفته دیابت میزبان شهروندان خواهند بود.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه 22 با اشاره به اینکه دیابت یکی از اختلالات غیر واگیر با شیوع بالا است و تخمین زده شده که در20 سال آینده جمعیت افراد دیابتی به 2 برابر افزایش یابد، خاطر نشان کرد: برگزاری همایش بزرگ علمی به همراه پایش قند خون و تشکیل حلقه آبی در روز یکشنبه 25 آبان ماه از ساعت 8:30 تا 11:30 در مجموعه اجتماعی و فرهنگی امام علی (ع)، مشارکت در برپایی سفره صبحانه سالم در بوستان ولایت در روز جمعه 23 آبان ماه، تقدیر از دبیران و اعضای فعال کانون دیابت منطقه، برگزاری مسابقات ورزشی و فرهنگی، برگزاری همایش، کارگاه و کلاس های آموزشی بر اساس روز شمار هفته ملی دیابت  صورت خواهد گرفت.

وي خاطر نشان کرد :برگزاری جشنواره های غذای سالم در سرای محله های 9گانه منطقه، برگزاری تورهای گردشگری و پیاده رویهای نمادین، ارسال پیامک، توزیع بسته های آموزشی، اطلاع رسانی در سطح منطقه و ... از دیگر اقداماتی است که در هفته ملی دیابت از سوی اداره سلامت منطقه 22 انجام می شود.

انهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار