یک روانشناس گفت: لازم است در بعضی از مواقع بدون اینکه دیگران را برنجانیم به آنها نه بگوییم.

 حسین ابراهیمی مقدم روانشناس در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در رابطه با مهارت نه گفتن گفت: یکی از هنرهای زندگی کردن هنر نه گفتن است،در واقع زندگی کردن فقط زنده بودن نیست بلکه هنر زندگی کردن است. 

وی اظهار داشت: ما شاهد این هستیم که عده‌ای از افراد که توانایی و قدرت نه گفتن را ندارند کارها و وظایفی را می‌پذیرند که یا توانایی انجام آن را ندارند و یا اینکه اصلا جزء وظایف آنها محسوب نمی‌شود و حتی به عنوان لطف هم به حساب نمی‌آید.  
 
وی در ادامه بیان کرد: خیلی از مواقع پذیرش این کارها باعث می‌شود که اتفاقا فرد چون نمی‌تواند از عهده کار به درستی بربیاید بیشتر کار خرابی صورت گیرد و منجر به این شود که اعتبار فرد از دست برود و اتفاقا در آینده کمتر به او اعتماد کنند.  
 
این روانشناس تصریح کرد: بعضی از افراد آنقدر خشک و قاطعانه به دیگران نه می‌گویند که منجر به رنجش خاطر آنها می‌شود و دوستان خود را از دست می‌دهند. 

ابراهیمی مقدم در پایان خاطر نشان کرد: لازم است در بعضی از مواقع هنر نه گفتن داشته باشیم و در عین آرامش و با تبسم ولی محترمانه و قاطعانه مطلبی را که مدنظرمان نیست به اطلاع طرف مقابل برسانیم که در واقع این فن، هنر نه گفتن نامیده می‌شود.
 
انتهای پیام/  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار