پژوهشگران شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان موفق به طراحی و ساخت برج‌های تقطیر با سینی‌های مخروطی چرخان مورد استفاده در استخراج اسانس شدند.

 به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران؛ پژوهشگران شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان موفق به تولید دستگاههای تقطیر در صنایع استخراج اسانس شدند که با استفاده از این تکنولوژی امکان استخراج اسانس با بازدهی بالاتر و قیمت تمام شده پایین‌تر به وجود خواهد آمد.  

در ادامه این گزارش آمده است: برج‌های تقطیر با سینی‌های مخروطی چرخان (scc) این برج‌ها به طور پیوسته کار می‌کنند و ترکیبات فرار را از جریان سوسپانسیون بازیابی می‌کنند.
  
براساس این گزارش: از مزایای این دستگاه می‌توان به افت فشار پایین، مصرف انرژی کم، بازدهی استخراج بالا، زمان ماند کوتاه، سرعت جداسازی بسیار بالا، جداسازی در دمای پایین، تجزیه شیمیایی پایین، بسته حجمی پایین، مدیریت عطر و طعم، قابلیت حمل خوراک حاوی ذرات جامد، قابل استفاده در صنایع فراوری میوه، آبمیوه، چای، قهوه، چاشنی و قابل جایگزینی با برج‌های تقطیر رایج از جمله مزایای این دستگاه است.


انتهای پیام/   
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمدی نسب
۱۰:۳۴ ۱۹ آبان ۱۳۹۳
خسته نباشند همه صنایع ما به تحقیق و نوآوری نیاز دارند و باید صنایع از نوآوری و پژوهش حمایت کنند و با تکنولوژی قدیمی کار نکنند در غیر اینصورت بازدهی کمی خواهند داشت
آخرین اخبار